اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراضات پورتلند به هشتاد و پنجمین شب رسید

شهر پورتلند آمریکا در حالی جمعه شاهد هشتاد و پنجمین شب از اعتراضات بود که حتی بارش باران نیز معترضان آمریکایی را متوقف نکرد.

اعتراضات پورتلند به هشتاد و پنجمین شب رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در ادامه اعتراضات شهر پورتلند آمریکا، این بار معترضان در مقابل اداره پلیس شهر پورتلند که به عنوان «نورث پرِسینت» شناخته می‌شود، تجمع کردند.

بر اساس گزارش شبکه «کی‌جی‌دبلیو»، وابسته به شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی، این اعتراضات که جمعه شب (به وقت محلی) برای هشتاد و پنجمین بار تکرار شد، با بارش باران همراه شده بود.

خبرنگاران حاضر در صحنه این اعتراضات گزارش داده‌اند که حدود ۲۰۰ معترض به تظاهرات پرداختند و خواستار برچیدن کامل ادارات پلیس و زندان‌ها شدند. 

پلیس پورتلند گزارش داده‌ که جمعیت معترضان ساعت ۱۰:۱۵ شب در مقابل اداره پلیس این شهر تجمع کرده و شروع به پرتاب برخی مواد آتش‌زا کردند.

پلیس معترضان را تهدید کرد در صورتی که دست به اقدامی جنایی بزنند، دستگیر خواهند شد.

پلیس همچنین بعد از ۱ بامداد روز شنبه (به وقت محلی) بعد از تجمع معترضان در مقابل این اداره پلیس اعلام وضعیت شورش کرد. این اعتراضات باز هم به خشونت کشیده شد و پلیس به معترضان حمله کرد.

 

 

 

این در حالی بود که این اعتراضات تا ساعت ۳ بامداد ادامه داشت و پلیس مجبور به پرتاب نارنجک‌های دود‌زا به منظور متفرق کردن جمعیت شد.

از بیست و پنجم ماه مه، در پی کشته شدن یک سیاهپوست آمریکایی به نام جورج فلوید، اعتراضات در شهر پورتلند و دیگر شهر‌های آمریکا شکل گرفت.

این در حالی بود که اعتراضات شهر پورتلند به دلیل دخالت مأموران فدرال به دستور دونالد ترامپ برای سرکوب معترضان شدت گرفت.

در نهایت انتقاد شدید از نحوه سرکوب معترضان موجب شد دولت ترامپ دستور دهد مأموران فدرال خیابان‌ها را ترک کنند اما ترامپ تهدید کرد در صورتی که مقامات محلی نتوانند به این اعتراضات خاتمه دهند، بار دیگر مأموران فدرال را به خیابان‌های این شهر گسیل خواهد کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول