اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه اعتراضات در پورتلند و اعلام دوباره وضعیت شورش

در پی حمله معترضان به ساختمان اداره گمرک و مهاجرت آمریکا در شهر پورتلند، پلیس برای دومین شب متوالی اعلام وضعیت شورش کرد.

ادامه اعتراضات در پورتلند و اعلام دوباره وضعیت شورش

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در ادامه اعتراضات شهر پورتلند آمریکا، پلیس این شهر، برای دومین شب متوالی وضعیت شورش را اعلام کرد. 

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، پلیس پورتلند در حالی دوباره اعلام وضعیت شورش کرد که حدود ۲۰۰ معترض در نزدیکی اداره مهاجرت و گمرک آمریکا تجمع کرده و دست به تخریب ساختمان این اداره زدند.  

طبق گزارش یک روزنامه محلی در ایالت اورگن، پلیس، این تجمع را «غیر‌قانونی» خوانده و در تلاش کرده برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کند. 

شهر پورتلند حدود دو هفته پیش نیز شاهد تظاهراتی گسترده بود. در این اعتراضات بعد از آتش‌سوزی داخل ساختمان انجمن پلیس، مقامات پلیس این شهر وضعیت شورش اعلام کردند.

 

 

 

 

در پی شدت گرفتن این اعتراضات در شهر پورتلند، مأموران فدرال با دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا وارد این شهر شدند و به سرکوب بی‌رحمانه معترضان پرداختند.

در نهایت انتقاد شدید از نحوه سرکوب معترضان موجب شد دولت دستور دهد مأموران فدرال خیابان‌ها را ترک کنند اما ترامپ تهدید کرد در صورتی که مقامات محلی نتوانند به این اعتراضات خاتمه دهند، بار دیگر مأموران فدرال را به خیابان‌های این شهر گسیل خواهد کرد.

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) پس از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراضات گسترده بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول