اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رعایت اصول بهداشتی در عزاداری محرم اولویت دارد

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: اولویت و اصل در برگزاری عزاداری حسینی، تأکید بر رعایت اصول بهداشتی فردی و اجتماعی است.

رعایت اصول بهداشتی در عزاداری محرم اولویت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، قاسم شریفی ظهر امروز در کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در سالن کوثر استانداری سمنان اظهار کرد: ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت، در آستانه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، یاد و خاطره این دو شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم؛ این شهدا الگوی مدیریت و معلمی بودند.

وی افزود: برگزاری نشست امروز برای تبیین دستورالعمل بهداشتی مرتبط با ایام سوگواری است که با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و کشور برای عزاداری مردم ابلاغ‌ شد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان ادامه داد: تاریخ ما، تاریخی پررنگ و رنگارنگ است که محرم نیز یک تاریخ با تحولی عمیق و انقلابی تاریخ‌ساز است که آغاز اصلاحاتی در نظام اجتماعی منحرف‌شده و تعلیمات فراموش‌شده اسلام بود که در رأس آن نظام سیاسی فاسدی آن را مدیریت می‌کرد.

شریفی با بیان اینکه مفتخریم پیرو امامی هستیم که با تمام سختی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام‌شده، حماسه‌ای عاشورایی آفرید، عنوان کرد: پس از شیوع کرونا، دوگانه‌هایی متضاد در حوزه‌های مختلف شکل گرفت که دوگانه سلامت و امور اعتقادی و مذهبی یکی از این دوگانه‌هاست.

وی گفت: ما در بحث مقابله با ویروس کرونا و برگزاری مراسم مرتبط با لیالی قدر و ماه مبارک رمضان با این دوگانگی مواجه بودیم که توانستیم تعادلی بین آئین‌ها و فرایض دینی با حفظ سلامت مردم برقرار کرده و زمینه شیوع بیماری و همه‌گیری آن و زنجیره آن را در حد امکان کنترل کنیم.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان تصریح کرد: این نشان‌دهنده نگاه مترقی مذهب شیعه است که با توجه به شرایط، به‌صورت متعادل پیش رفته و همواره از نگاه افراطی و تفریطی پرهیز می‌کند.

شریفی گفت: این ارزشمند است که مقام معظم رهبری با تمام دشواری‌های موجود در این مسیر، با راهکاری معین، مسیر را تعیین کرده و تعامل، همراهی و همکاری حوزه دینی، کار را برای دوستان ما در وزارت بهداشت و دستگاه‌های اجرایی راحت‌تر کرد؛ اما در حقیقت موضوع محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بسیار خاص است.

وی تأکید کرد: اولویت و اصل بر برگزاری عزاداری با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی فردی و اجتماعی است تا این بهانه که عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) زمینه‌ای برای شیوع بیماری شده است را به دست دشمنان ندهیم.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان اضافه کرد: امیدواریم با تلاش مسؤولان امر و همراهی و مساعدت مردم بافرهنگ که همواره با این نگاه مترقی یار و همراه ما هستند، بتوانیم در این زمینه نیز موفق باشیم.

شریفی با بیان اینکه اگر توجیه کافی صورت گیرد، شک نداریم که مردم همراهی ویژه‌ای در این مسیر با ما خواهند داشت، ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، مهم‌ترین هدف جلوگیری از انتشار و شیوع بیماری در کنار برگزاری مطلوب برنامه‌های سوگواری ماه محرم است.

وی با بیان اینکه این دستورالعمل برای بازه زمانی دوماهه محرم و صفر ابلاغ شده و تمام مراسم این دو ماه را پوشش خواهد داد، اظهار کرد: سه مرحله ارزیابی از نحوه اجرای این دستورالعمل توسط کمیته بازرسی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: مهم‌ترین انتظار و تلاش ما بر این است که به‌عنوان مجریان، از رفتارهای هیجانی و احساسی که منجر به افزایش التهاب در جامعه و دوقطبی شدن دو موضوع سلامت و عزاداری می‌شود، پرهیز کنیم.

شریفی بیان کرد: مسؤولیت برگزاری و اجرای این دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی است و باید زمینه را در شهرستان‌ها برای اجرای این دستورالعمل فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: همواره نگاه اقناعی و اطلاع‌رسانی دقیق با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی، برای اجرای هرچه بهتر این دستورالعمل، راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول