اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نام‌نویسی از هیأت‌های مذهبی سمنان برای عزاداری محرم و صفر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از نام‌نویسی از هیأت‌های مذهبی استان سمنان برای برگزاری عزاداری محرم و صفر خبر داد.

نام‌نویسی از هیأت‌های مذهبی سمنان برای عزاداری محرم و صفر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری صبح امروز در جلسه کارگروه محرم در استان سمنان اظهار کرد: هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی برای انجام آیین محرم حسینی با رعایت دستورالعمل بهداشتی در استان سمنان در حال انجام است.

او گفت: روند نام‌نویسی از هیأت‌های مذهبی استان سمنان برای برگزاری عزاداری محرم و صفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: ملاک عمل در برگزاری آیین محرم و صفر در سمنان همانند دیگر نقاط کشور دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا است.

شکری بیان کرد: ادارات کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان سمنان برای در اختیار قرار دادن مکان‌های فضای باز خود به هیأت‌های عزاداری نهایت همکاری را داشته باشند.

جلسه کارگروه محرم به ریاست مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد.

در این نشست، مطرح شد که اطلاع‌رسانی برای برگزاری آیین محرم حسینی با رعایت دستورالعمل‌ها از سوی صداوسیمای مرکز سمنان در دستور کار است.

مردم و عزاداران با شماره‌گیری ۳۱۷۰۰ تخلف‌های بهداشتی در برگزاری مراسم سوگواری محرم و صفر را به دانشگاه علوم پزشکی استان گزارش دهند.

اقناع‌سازی و اعلام عمومی برای برگزاری بهداشتی عزاداری‌ها باید به‌طور مستمر در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه قرار گیرد.

فضای باز مکان‌های ورزشی و آموزش و پرورش در اختیار هیأت‌های مذهبی قرار دارد و ادارات مذکور هیچ‌گونه مشکلی در واگذاری این اماکن ندارند.

وضعیت کلی شیوع کرونا ویروس در استان سمنان همچنان بر اساس رنگ‌بندی قرمز است و در ایام محرم امسال باید بیش از پیش برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کرد.

هیچ‌گونه مانعی برای برگزاری مراسم عزاداری در استان سمنان وجود ندارد؛ اما برگزاری این مراسم باید با رعایت نکات بهداشتی باشد.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول