اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برگزاری عزاداری حسینی همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: عزاداری حسینی بایدبا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان برگزار شود.

برگزاری عزاداری حسینی همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی  پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان با اشاره به اینکه کرونا مختص استان زنجان و یا کشور ایران نیست، اظهار کرد: امروز همه دنیا با این ویروس منحوس درگیر هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه امسال شیوع ویروس کرونا محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان را با چالش مواجه کرده است، بیان کرد: باید در برگزاری عزاداری‌ها، راهبردی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده، مورد توجه قرار گیرد و دستور مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است.

وی با اشاره به اینکه پیش از آغاز محرم جلسات متعددی با مداحان، هیأتی‌ها، واعظان و سخنرانان برگزار شده است، بیان کرد: در این جلسات دستورالعمل‌های عزاداری متناسب با شرایط استان تدوین شده است.

مشارکت هیأت‌های مذهبی در تدوین دستورالعمل‌ها

مرادی نافچی با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی در استان زنجان در تدوین این دستورالعمل‌ها مشارکت داشتند، بیان کرد: این هیأت‌ها یک فرصت مذهبی، دینی و بهداشتی برای استان هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه همواره در شرایط مختلف هیأت‌های مذهبی به کمک آمده‌اند، بیان کرد: رویکرد در همکاری با هیأت‌ها دستوری نیست.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم مردم در این ایام عزاداری داشته باشند، افزود: این عزاداری باید همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتفاق بیفتد.

مرادی نافچی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه محب اهل بیت هستند و باید تلاش کنند فضا را برای برگزاری عزاداری حسینی فراهم کنند، بیان کرد: باید با آگاهی‌بخشی و اقناع‌سازی در این حوزه فعالیت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های عزاداری حسینی به دستگاه‌های شورای اداری ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظاراتی در ماه محرم  نسبت به آگاهی‌بخشی در جامعه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تعادل‌بخشی برای اجرای عزاداری حسینی و حفظ سلامت مردم، ادامه داد: همه افراد جامعه ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هستند.

مرادی نافچی با تاکید بر اینکه هیأت‌ها با تعیین همکاران و رابطان بهداشتی می‌توانند در محیط روباز تایید ‌شده، عزاداری کنند، خاطر نشان کرد: برای این اقدام باید به اداره‌کل تبلیغات اسلامی و تایید دانشگاه علوم‌پزشکی مراجعه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان اضافه کرد: انتظار می‌رود نکات مورد تاکید در ستاد کرونا چون ممانعت از قمه‌زنی و دسته‌روی ممنوع بوده، پیش‌بینی محدودیت زمانی برای برگزاری مراسم، ممنوعیت پخش نذورات غذایی طبخ‌شده و خودداری از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در استان زنجان رعایت شود.

روند نزولی شیوع کرونا سرعت پایینی دارد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در استان زنجان شیوع کرونا شیب ملایمی یافته و در حال نزدیک شدن به وضعیت ثبات است، اظهار کرد: هر چند شیوع بیماری نزولی است، اما سرعت پایینی دارد.

مصطفی محمدی با اشاره به اینکه موج سوم کرونا با توجه به همزمانی آنفولانزا سخت خواهد بود، بیان کرد: امید است، با انسجام و تجربه دریافتی از موج اول، موج دوم شیوع کرونا را سپری کنیم.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته ۹ هزار و ۳۰۸ نفر آمار تجمعی مبتلایان به ویروس کرونا بوده است، افزود: تعداد ۳ هزار و ۱۶۵ مورد از آزمایشات بیماران بستری شده مثبت اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۸۸ نفر آمار تجمیعی بستری‌های امروز استان زنجان است، ادامه داد: طی روز گذشته ۱۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۱۰ نفر از بیماران بستری شده در بیمارستان بعد از بهبودی ترخیص شده‌اند، عنوان کرد: در مجموع تاکنون ۴۰۸ نفر فوت کرده‌اند.

شعار هر خانه یک حسینیه فرهنگ‌سازی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اقناع‌سازی با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها در ایام محرم انجام شود، بیان کرد: ادارات نسبت به نصب بنر با محوریت امر به معروف و نهی از منکر و زدن ماسک به عنوان معروف و عدم رعایت پروتکل‌ها به عنوان منکر کنند.

فاطمه کرباسی خواستار زیرنویس پیام‌ها و سخنان بزرگان توسط صدا و سیما شد و گفت: تولید محتوای فضای مجازی نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اشاره به اینکه سپاه پوش کردن ادارات با شعار هر خانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیأت انجام شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود ضوابط برگزاری مراسم عزاداری رعایت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هیأت با صدور مجوز، محل هیأت‌ها و مسؤول و مداح مشخص می‌شود، بیان کرد: تاکنون ۱۳۰ هیأت ثبت‌نام قطعی کرده‌اند.

ثبت‌نام 130 هیأت برای برگزاری مراسم عزاداری

حجت‌الاسلام سعید احمدی با اشاره به اینکه در مساجد زنجان تنها نماز جماعت اقامه می‌شود، ادامه داد: عزاداری در خارج از فضای مسجد و در فضای باز همانند حیاط مسجد و یا مدارس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید فضای موجود استان به سمت همدلی و همراهی برای عزاداری سید و سالار شهیدان حرکت کند، عنوان کرد: باید تلاش کرد با هم‌افزایی فضا برای عزاداری همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول