اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حمایت ۱۰۰ درصد از ایده‌ها خلاقانه و فناور توسط پارک علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: برای حمایت از تولید یک محصول با مدرک تحصیلی کاری نداریم بلکه به ایده خلاقانه و قابلیت تجاری‌سازی توجه کرده و حمایت کامل خواهیم کرد.

حمایت ۱۰۰ درصد از ایده‌ها خلاقانه و فناور توسط پارک علم و فناوری

مهدی غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده مرکز رشد و فناوری پارک علم و فناوری در مجموعه آفتاب دو راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: یک هزار و ۱۰۰ متر فضا را در اختیار داریم و به استارت‌آپ‌ها واگذار کرده‌ایم و ستاد پارک بعد از سال‌ها از آققلا به گرگان منتقل شده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱۱ واحد فناور در مراکز رشد و ۳۵ واحد در پارک علم و فناوری مستقر هستند و فعالیت می‌کنند.
غفاری گفت: تا قبل از سال ۱۳۹۷ میزان اشتغالزایی پارک ۸۶ نفر بوده و در سال ۱۳۹۸ میزان اشتغال ۱۲۶ نفر بود و در سال جاری تاکنون ۱۸۲ نفر اشتغالزایی انجام شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری ۸۸۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب از منابع داخلی پارک علم و فناوری به واحدهای فناور پرداخت شده است.
رئیس پارک علم و فناوری گلستان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر سطح پارک علم و فناوری گلستان در کشور تصریح کرد: در حال حاضر پارک گلستان در سطح سه و پایین‌ترین سطح در کشور قرار دارد و دلیل آن هم پایین بودن سطح زیرساخت‌های پارک گلستان است و این توسعه زیرساخت‌ها به طور قطع سطح پارک گلستان را افزایش خواهد داد.
غفاری در خصوص تسهیلات و امکانات ارائه‌دهنده به جوانان گفت: اگر قرار است محصول دانش‌بنیان تولید شود برای تولید این محصول از ابتدا تا سطح تولید هزینه‌های زیادی باید پرداخت شود و پارک از ایده‌های با آینده تجاری‌سازی حمایت خواهد کرد.
وی گفت: این حمایت‌ها در قالب قرار دادن فضای فیزیکی و تسهیلات بدون بهره خواهد بود و در پارک به هیچ عنوان با مدرک کاری نداریم بلکه به ایده درست و قابلیت تجاری‌سازی محصول توجه خواهیم کرد.
رئیس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان کرد: در مرحله اول زمانی که ایده پذیرفته می‌شود می‌تواند ۶ ماه در مرحله پیش‌رشد بماند و از تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی استفاده کند و بعد از آن باید پیشرفت ایده و شرکت به ثبت برسد و وارد مرحله رشد شود.
غفاری گفت: در مرحله رشد شرکت دانش‌بنیان می‌تواند تا سه سال در این مرحله بماند و از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای پیشرفت ایده و تولید محصول استفاده کند و به درآمد ۴۰۰ میلیون تومان در سال برسد.
وی تاکید کرد: زمانی که به این ظرفیت برسد وارد پارک خواهد شد و بعد می‌تواند تا هر زمانی که مایل باشد در پارک بماند.
انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول