اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

واکنش دبیرخانه شورای عالی عتف به طرح جدید مجلس برای جهش تولید/حمایت از پایان نامه های دانشجویی از بودجه دولت اجرایی می شود

دبیرکل شورای عالی عتف گفت: 10 درصد از اعتبارات تحقیقاتی مجموعه های دولتی به حمایت از پایان نامه های دانشجویی برای رفع نیازهای اساسی دستگاه ها اختصاص داده می شود.

واکنش دبیرخانه شورای عالی عتف به طرح جدید مجلس برای جهش تولید/حمایت از پایان نامه های دانشجویی از بودجه دولت اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، جلسه 193 کمیسیون دائمی شورای عالی عتف با حضور غلامحسین رحیمی شعرباف دبیرکل شورای عالی عتف برگزار شد.

غلامحسین رحیمی شعرباف دبیرکل شورای عالی عتف در این جلسه اظهارداشت: این جلسه اولین جلسه ای بود که به عنوان دبیرکل شورای عالی عتف حضور داشتم و در این جلسه تقریبا همه اعضا حضور داشتند.

*200 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته تضمین شده موجود است

رحیمی شعرباف افزود: در این جلسه 2 دستور اصلی داشتیم؛ نخست بند ه تبصره 9 قانون بودجه بود که براساس این بند مجموعه های دولتی باید 40 درصد اعتبارات تحقیقاتی خود را از دانشگاه ها هزینه کنند و این بودجه از زمان تخصیص تضمین شده کنار گذاشته شود و این قراردادها از طریق سامانه ساتع بین دانشگاه و متقاضی اجرایی می شود و با تایید دبیرخانه عتف، سازمان برنامه و بودجه اعتبار قرارداد را واریز می کند.

وی ادامه داد: در سال 99 حدود 100 میلیارد تومان از مانده سال 98 را داریم و حدود 120 میلیارد تومان هم اعتبار امسال است که در مجموع حداقل 200 میلیارد تومان برای این منظور اعتبار تخصیص یافته تضمین شده موجود داریم و دانشگاه ها باید تلاش کنند که در جهت رفع نیازهای دستگاه ها پروژه بگیرند.

دبیرکل شورای عالی عتف تاکید کرد: این قانون ادامه دار خواهد بود.

*آیین نامه اجرایی حمایت از پایان نامه های دانشجویی با بودجه دولتی تدوین می شود

رحیمی شعرباف با اشاره به دستور کار دوم جلسه گفت: پیش نویس آیین نامه اجرایی بند ح تبصره 9 در دستور کار است که براساس این بند 10 درصد از اعتبارات تحقیقاتی مجموعه های دولتی در راستای انجام پایان نامه های دانشجویی برای رفع نیازهای دستگاه ها اختصاص داده می شود.

وی گفت: آیین نامه اجرایی این بند وجود نداشت و نکات مطرح شده در این جلسه در تدوین آیین نامه لحاظ می شود و به هیات وزیران ارایه خواهد شد.

*نظر دبیرخانه شورای عالی عتف به طرح مجلس برای جهش تولید 

دبیرکل شورای عالی عتف با اشاره به مطرح شدن موضوع جهش تولید در مجلس گفت: این موضوع در دبیرخانه شورا بررسی شد؛ 10 سال قبل قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان به تصویب مجلس رسید و با کمک این قانون هم اکنون فرهنگ دانش بنیانی در اقتصاد ما ایجاد شده است. از این رو تاکید شد که اگر نماینده ها طرح جهش تولید را با توجه به قانون 10 سال قبل تصویب کنند مکمل قانون قبل و موثرتر خواهد بود.

وی ادامه داد: قرار شد نظرات خود را به صورت مکتوب برای مجلس بفرستیم و گزارش قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را ارایه کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول