اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسیناسیون علیه کرونا از اوایل 2021 در آلمان آغاز می‌شود

مؤسسه واکسیناسیون آلمان اعلام کرد: واکسیناسیون‌ ویروس کرونا برای برخی از گروه‌های سنی می‌تواند از اوایل سال ۲۰۲۱ شروع شود.

واکسیناسیون علیه کرونا از اوایل 2021 در آلمان آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کلاوس سیچوتک، بیوشیمیست آلمانی و استاد بیوشیمی در دانشگاه گوته در فرانکفورت گفت: واکسیناسیون‌ ویروس کرونا می‌تواند از اوایل سال ۲۰۲۱ شروع شود.

رئیس تنظیم کننده واکسیناسیون آلمان گفت: برخی از گروه‌های سنی می‌توانند در اوایل سال آینده در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند.

بیش از نیمی از داروهای توسعه داده شده برای ویروس کرونا در سراسر جهان در حال انجام کارآزمایی بالینی پیشرفته هستند که هر کدام ده‌ها هزار شرکت کننده دارند و قرار است ایمنی آنها برای مصرف تا نهایتا پایان سال مشخص شود.

کلاوس سیچوتک گفت: داده‌های مربوط به آزمایشات مرحله اول و فاز دوم نشان می‌دهد که برخی واکسن‌ها باعث ایجاد پاسخ ایمنی در مقابل ویروس کرونا می‌شوند.

وی گفت: اگر داده‌های آزمایشات فاز سوم نشان دهد که واکسن‌ها مؤثر و ایمن هستند، نخستین مرحله از تزریق آنها در ابتدای سال، احتمالاً با شرایط ضمیمه، تأیید می‌شوند.

سیچوتک با اشاره به گروهی که توصیه‌هایی برای استفاده از مجوزها ارائه می‌دهند، گفت: براساس اطمینان از تولیدکنندگان، نخستین دوزهای لازم برای افراد در آلمان، مطابق با اولویت‌های تعیین شده توسط کمیته واکسیناسیون در دسترس خواهد بود.

در هفته‌های اخیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان افزایش یافته و داده های موسسه رابرت کچ (RKI) در مورد بیماری‌های عفونی نشان می‌دهد که تعداد موارد تائید شده ابتلا به کرونا به حدود ۲۲۷ هزار مورد رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول