اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نظر مثبت فیلیپین درباره واکسن کرونای روسیه

رئیس جمهور فیلیپین واکسن روسی را تحسین و پیشنهاد کرده است این واکسن در دسترس همگان قرار بگیرد، تا نگرانی‌های عمومی در مورد امنیت آن برطرف شود.

نظر مثبت فیلیپین درباره واکسن کرونای روسیه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دانشمندان فیلیپینی طی جلسه‌ای با نمایندگان موسسه تحقیقاتی ایالتی روسیه که واکسن ویروس کرونا را توسعه داده‌اند، در مورد مشارکت در کارآزمایی‌های بالینی و دسترسی به داده های تحقیقاتی آن، ملاقات کردند

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین واکسن روسی را تحسین و پیشنهاد کرده است این واکسن در دسترس همگان قرار بگیرد، تا نگرانی‌های عمومی در مورد امنیت آن برطرف شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفته گذشته اعلام کرد این کشور نخستین واکسن ویروس کرونای جهان را ثبت کرده است.

این واکسن با همکاری مشترک وزارت دفاع این کشور و موسسه تحقیقات گامالیا ساخته شد. آزمایشات بالینی این واکسن در هجدهم ماه ژوئن انجام گرفت و تمامی ۳۸ داوطلب دریافت کننده این واکسن در برابر ویروس مصون هستند. 

تصمیم روسیه برای اعطای تأیید به واکسن قبل از اتمام آزمایش‌ها، نگرانی ‌ایی را در بین برخی از کارشناسان برانگیخته است.

معاون وزیر بهداشت فبلیپین گفت: کارشناسان این کشور با نمایندگان موسسه تحقیقاتی گامالیا  برای گفتگو درمورد آزملیشات واکسن ملاقات و پرونده کامل را در مورد واکسن درخواست می کنند.

فیلیپین بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در آسیا را دارد؛ چندین شرکت داروسازی در سطح جهان در حال انجام آزمایش‌های پیشرفته در مقیاس بزرگ و انسانی برای واکسن‌های احتمالی کووید ۱۹ هستند که هر کدام ده‌ها هزار داوطلب را تحت بررسی قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول