اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استعفای سفیر بلاروس در اسلواکی در حمایت از مخالفان لوکاشنکو

سفیر بلاروس در اسلواکی اعلام کرد، در اعتراض به «خشونت علیه معترضان» به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر بلاروس از منصب خود استعفا داد.

استعفای سفیر بلاروس در اسلواکی در حمایت از مخالفان لوکاشنکو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به موازات شدت گرفتن اظهارنظرهای کشورهای مختلف درباره اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، «ایگور لسچنیا» سفیر بلاروس در اسلواکی به صف معترضان و مخالفان رئیس‌جمهور پیوست.

به نوشته اسپوتنیک، سفیر بلاروس در اسلواکی در حمایت از معترضان به اعلام پیروزی «الکساندر لوکانشکو» رئیس‌جمهور این کشور در انتخابات ریاست جمهوری اخیر استعفا داد.

«ایگور لسچنیا» سفیر بلاروس در اسلواکی گفت: «من استعفایم را نوشتم. این اقدامی منطقی است چرا که من از سوی رئیس‌جمهور فعلی به منصب سفارت تعیین شده بودم و انتظار بر این بود که من سیاستی که او تعیین می‌کند را دنبال کنم».

این دیپلمات بلاروسی، پیشتر ویدئویی در یوتیوب منتشر کرد و در آن گفته بود که از خشونت اعمال شده علیه معترضان در بلاروس شوکه شده و با آنهایی که در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به خیابان‌ها آمده‌اند، اعلام همبستگی می‌کند.

استعفای سفیر بلاروس در اسلواکی در شرایطی مطرح شده که روز گذشته و در بحبوحه تداوم اعتراضات الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور این کشور برای تقسیم قدرت اعلام آمادگی کرد.

لوکاشنکو گفت تا زمانی که زنده است، انتخابات دوباره در کار نخواهد بود اما آماده است قدرت را تقسیم کند و قانون اساسی را تغییر دهد اما نه تحت فشار معترضان (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول