اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شورای اروپا از برگزاری نشستی اضطراری در مورد بلاروس خبر داد

رئیس شورای اروپا از بر‌گزاری نشستی اضطراری درباره تحولات اخیر بلاروس در روز چهارشنبه خبر داده است.

شورای اروپا از برگزاری نشستی اضطراری در مورد بلاروس خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا امروز (دوشنبه) از بر‌گزاری نشستی اضطراری درباره تحولات اخیر بلاروس در روز چهارشنبه خبر داد. 

به گزارش خبر‌گزاری فرانسه، این نشست قرار است به صورت ویدئو کنفرانس بر‌گزار شود. 

شورای اروپا در حالی خبر از برگزاری این نشست داده که شهر‌های مختلف بلاروس از جمله مینسک، پایتخت این کشور طی شب‌های اخیر شاهد اعتراضات و ناآرامی‌هایی بوده است.

دلیل شکل‌گیری این اعتراضات، پیروزی مجدد الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بوده است. وی برای ششمین بار با کسب ۸۰.۲۳ درصد آرا در این انتخابات پیروز و مجددا رئیس جمهور بلاروس شد. 

از سوی دیگر «اسوتلانا تیخانوفسکایا»، رقیب اصلی لوکاشنکو و نامزد ناکام این انتخابات امروز (دوشنبه) ضمن درخواست برای برگزاری انتخابات مجدد، گفت آمادگی دارد رهبر ملی این کشور شود. (جزئیات بیشتر) 

تیخانوفسکایا که به لیتوانی گریخته پیش از این در پیامی ویدئویی ضمن درخواست دوباره برای بازشماری آرا، از همه شهرداران شهرهای بلاروس خواست مقدمات برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز در روزهای آتی را فراهم کنند.

لوکاشنکو نیز روز گذشته (یکشنبه) طی یک سخنرانی در تظاهرات حامیانش در شهر مینسک، درخواست‌ها برای برگزاری دوباره انتخابات ریاست‌جمهوری را رد کرد.

نتیجه انتخابات بلاروس و تحولات ناشی از آن واکنش‌های داخلی و خارجی بسیاری را به همراه داشته است.  

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به برخورد مأموران با تظاهرات گسترده بلاروس در مخالفت با نتیجه انتخابات گفت، باید تحقیقاتی بین‌المللی درخصوص این «سرکوب مهیب» انجام شود.

راب با «متقلبانه» توصیف کردن نتیجه انتخابات این کشور گفت: «جهان با وحشت نظاره‌گر خشونتی است که از سوی مقامات بلاروسی جهت سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز صورت گرفته است».

از سوی دیگر آلمان نیز تهدید کرده که تحریم‌های گسترده‌تر اتحادیه اروپا در انتظار بلاروس است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول