اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تولید ۱۰۰ کیلووات برق تجدیدپذیر در استان سمنان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت: ۱۰۰ کیلووات برق تجدیدپذیر در استان سمنان تولید می‌شود که این رقم چندان قابل‌قبول نیست.

تولید ۱۰۰ کیلووات برق تجدیدپذیر در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدعلی‌اکبر صباغ بعدازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که به ریاست علیرضا آشناگر، استاندار سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: توسعه انرژی‌های نو، برای استفاده از انرژی خورشیدی یکی از شاخص‌های مهم در توسعه اقتصادی است.

وی اضافه کرد: یکی از محورهای اصولی برای رونق کسب و کار در استان سمنان، استفاده از انرژی خورشیدی است که اجرای این طرح با تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان، با همکاری دستگاه‌های اجرایی در سال‌های گذشته در گام اجرایی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان ادامه داد: استفاده از انرژی خورشیدی و نو یکی از شاخص‌های مهم توسعه بوده که مورد تأکید استاندار سمنان است.

صباغ بیان کرد: ظرفیت تولید (نامی-مگاوات) برق کشور ۸۳ هزار و ۴۰۰ مگاوات است که بیشتر از آن توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ درصد تولید انرژی در کشور برق‌آبی است، تصریح کرد: اوج مصرف برق را با مدیریت اصولی و همکاری مردم استان سمنان سپری کردیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه پنج هزار مگاوات برق تجدید پذیر در کشور باید تولید می‌شد که این رقم تاکنون حاصل نشده است.

صباغ با بیان اینکه در استان سمنان ۶۶۷ نامی- مگاوات برق تولید می‌شود که تنها یک درصد از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر است، تأکید کرد: فراهم کردن زمینه صدور پروانه احداث نیروگاه خورشیدی در استان سمنان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه ۱۱ مورد واگذاری زمین و صدور مجوز زیست‌محیطی و طرح اتصال به شبکه در حال طی کردن روند اداری است، تصریح کرد: ۱۰۰ کیلووات برق تجدیدپذیر در استان سمنان تولید می‌شود که این رقم چندان قابل‌قبول نیست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان افزود: تحریم و افزایش قیمت دلار ازجمله دلایل کاهش روند سرمایه‌گذاری در ایجاد نیروگاه خورشیدی در استان سمنان در سال‌های گذشته بوده است.

صباغ خاطرنشان کرد: فرآیند اخذ استعلام‌ها برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان باید به حداقل زمان ممکن برسد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول