اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پایگاه انتقال خون لامرد همچنان سیار است/ ضرورت ساماندهی و تثبیت پایگاه انتقال خون

پس از گذشت ۹ سال، پایگاه انتقال خون لامرد همچنان سیار است و در هفته، تنها یک روز خون گیری درآن انجام می شود.

پایگاه انتقال خون لامرد همچنان سیار است/ ضرورت ساماندهی و تثبیت پایگاه انتقال خون

  سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس، لامرد| ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۰ بود که با حضور مسئولان استانی و محلی پایگاه انتقال خون لامرد افتتاح شد.

این مرکز در آن زمان با اعتباری بالغ‌ بر ۱۰۰ ﻣﯿﻠﯿﻮن تومان توسط خیراندیش -احمد ﻧجار- در زمینی به ﻣساحت ۱۰ هزار مترمربع و زیربنای ۸۰۰ مترمربع در دو طبقه اداری و مسکونی ساخته شد.

علیرضا توسلی مدیرکل اسبق انتقال خون فارس در زمان برگزاری مراسم افتتاح این پروژه اظهار داشت: در بعضی از شهرستان‌های جنوبی ﻓارس از جمله  ﻻﻣرد و مهر، پایگاه اﻧتقال خون وجود ﻧدارد و این شهرها تا مرکز استان ﻓارس ﻧﯿز ﻓاصله بسیاری دارﻧد و به دﻟﯿﻞ ﻧﯿاز خونی بیمارستان‌های ﻣﻨطﻘه ، بیماران خاص و دیاﻟﯿزی، این پایگاه می‌تواند تأمین‌کننده نیازهای خونی آنان باشد.

پس‌ از این سخنان و افتتاح پایگاه انتقال خون لامرد در بهمن‌ماه ۱۳۹۰، تا یک سال بعد از آن پایگاه انتقال خون غیرفعال بود و خون‌گیری به‌ صورت موردی و در ایام و مناسبت‌های ویژه‌ای توسط اکیپ اعزامی از شهرستان لارستان در درمانگاه ابوفاضل شهر لامرد انجام می‌شد که به علت بعد مسافت ، نبود امکانات و تجهیزات نگهداری خون، فقط در ساعات محدودی کار خون‌گیری صورت می‌گرفت.

 

در صورت ثابت شدن پایگاه انتقال خون لامرد پس از ۹ سال و انجام خون‌گیری به‌صورت روزانه شاهد افزایش اهدای خون توسط مردم نوع‌دوست لامرد و مهر خواهیم بود

با تغییر دو سرپرست در پایگاه انتقال خون لامرد و در نهایت با ورود سرپرست سوم یعنی عبدالله حیدری پور، فعالیت پایگاه انتقال خون لامرد به‌ صورت هفتگی و منظم آغاز شد.

اما نکته مهم در این زمینه این است که با وجود استقبال خوب مردم شهرستان‌های لامرد و مهر از پایگاه انتقال خون لامرد، همچنان این پایگاه که نزدیک به ۹ سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد به‌صورت سیار و تنها در روزهای سه‌شنبه هر هفته توسط اکیب اعزامی از پایگاه انتقال خون لارستان خون‌گیری انجام می‌شود.

موضوع بسیار مهمی که در صورت ثابت شدن پایگاه انتقال خون لامرد پس از ۹ سال و انجام خون‌گیری به‌صورت روزانه شاهد افزایش اهدای خون توسط مردم نوع‌دوست لامرد و مهر خواهیم بود.

مسوول پایگاه انتقال خون لامرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس نیز با تقدیر از همت والای نجار، خیر پایگاه انتقال خون لامرد اظهار داشت: این خیر بزرگوار در سال ۹۲ نیز مجدد ۲۰۰ میلیون تومان بابت تکمیل و تجهیز ۳ واحد مسکونی همکف پایگاه انتقال خون لامرد اختصاص داد.

عبدالله حیدری پور با بیان اینکه همچنان پایگاه انتقال خون لامرد به‌صورت سیار و یک روز در هفته خون‌گیری در آن انجام می‌گیرد، افزود: این در حالی است که استقبال مردم نوع‌دوست لامرد در اهدای خون بی‌نظیر است و ماهیانه ۵۰۰ واحد خون به بیماران نیازمند خونی اهدا می‌شود.

با تثبیت پایگاه انتقال خون لامرد، این پایگاه می‌تواند به شهرستان‌های هم‌جوار خود نیز از جمله  مُهر، عسلویه و پارسیان نیز خدمات‌دهی انجام دهد و مشکل بیماران نیازمند خونی را برطرف کند

وی ادامه داد: پایگاه انتقال خون لامرد دارای ۶ تخت ثابت و ۴ تخت سیار است و از نظر فیزیکی مشکلی ندارد و دارای بیش از ۷۰ درصد امکانات مرتبط است.

حیدری پور خاطرنشان کرد: با تثبیت پایگاه انتقال خون لامرد، این پایگاه می‌تواند به شهرستان‌های هم‌جوار خود نیز از جمله  مُهر، عسلویه و پارسیان نیز خدمات‌دهی انجام دهد و مشکل بیماران نیازمند خونی را برطرف کند.

به گزارش فارس، در صورت ثابت شدن پایگاه علاوه بر افزایش استقبال خوب مردم لامرد و سایر شهرستان‌های هم‌جوار این شهرستان در جنوب فارس، موجب افزایش امید در سایر خیراندیشان در زمینهٔ چنین اقدامات خداپسندانه‌ای نیز به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول