اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف الفتح عراق خواستار تحریم حکام امارات شد

ائتلاف الفتح در پارلمان عراق طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن توافق امارات و رژیم صهیونیستی از امت عربی و اسلامی خواست تا حکام ابوظبی را تحریم کند.

ائتلاف الفتح عراق خواستار تحریم حکام امارات شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف الفتح در پارلمان عراق طی بیانیه‌ای توافق روز پنج‌شنبه (۱۳ آگوست) میان امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و از ملت‌ها و دولت‌های عربی و اسلامی خواست تا حکام امارات را تحریم کنند.

در بیانیه ائتلاف الفتح که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «ناس» منتشر شد، آمده است: امروز زبان‌های باطل و دست‌های ترسو علیه قضیه فلسطین دراز شده است و ما در ائتلاف الفتح این اقدام ننگین را محکوم می‌کنیم و از وجدان مردم امارات و کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که در کنار حقوق ملت فلسطین بایستند حقوقی که حاکمان امارات آن را به بازی شطرنج و پلی برای رسیدن به اهداف آمریکایی‌شان و به قیمت نابودی مبارزه مردم فلسطین و حقوق تاریخی آنها تبدیل کرده‌اند.

این ائتلاف تحت رهبری «هادی العامری» در ادامه خواستار احیای بیداری اسلامی برای تجلی ارزش‌های انسانی شد «زیرا امت اسلامی و عربی، حکام امارات نیستند بلکه امت اسلامی  موجودیت رو به رشد آگاهی و مقاومت و قهرمانی در سراسر کشورهاست».

در ادامه این بیانیه آمده است: لذا از کلیه ملت‌ها و کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم تا حکام امارات و تمام کسانی که دست‌های پلید خود را به سوی صهیونیست‌های اشغالگر دراز می‌کنند، تحریم کنند.

ائتلاف الفتح تاکید کرد: هرگونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل محکوم است زیرا این امر موجب زندگی، مشروعیت بخشی و به رسمیت شناختن موجودیت این رژیم سرطانی است که اساس آن مبتنی بر قتل و کشتار و بلعیدن اراضی فلسطینی از ۷۰ سال پیش تاکنون است و دست‌دادن با صهیونیست‌ها به معنای به رسمیت شناختن تمامی این امور است.

این ائتلاف شیعی عراقی در ادامه از حاکمان امارات می‌پرسد: دیگر چه چیزی از فلسطین باقی مانده که اماراتی‌ها شرط امضای توافق عادی‌سازی با اسرائیل را توقف شهرک‌سازی اعلام می‌کنند؟ این یک عادی‌سازی فریبکارانه و توافق افراد پست و بزدل است.

در این بیانیه خطاب به دو طرف اماراتی و اسرائیلی آمده است که انقلاب فلسطین پایان نیافته است و نسل‌های کنونی و آتی فلسطین هنوز زنده‌اند و تسلیم نمی‌شوند و مبارزه ملی فلسطین ادامه دارد و قدس آن‌چنان که امام موسی صدر گفت به دست مومنان شریف آزاد می‌شود.

ائتلاف الفتح در پایان توافق امارات و رژیم صهیونیستی را ننگین و سقوط در دره اسرائیلی - آمریکا توصیف و اعلام کرد: امت اسلامی هرگز از قدس، شرافت و عقیده خود دست برنخواهد داشت و هرچه‌قدر که توطئه‌چینان توطئه کنند، فلسطین، تا ابد آزاد و سربلند به پایتختی تاریخی قدس شریف باقی خواهد ماند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه (۲۳ مرداد/ ۱۳ آگوست) در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

در متن بیانیه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات برای اعلام این توافق آمده است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.»

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول