اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گفت و گوی تلفنی ظریف با زیاد النخاله و محکومیت توافق امارات و رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با دبیرکل جهاد اسلامی توافق امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت:این حرکت خائنانه تاثیری بر مقاومت مردم فلسطین و حرکت مقاومت نخواهد داشت.

گفت و گوی تلفنی ظریف با زیاد النخاله و محکومیت توافق امارات و رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در پایان دیدارهای خود در بیروت در گفت و گوی تلفنی با «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، با ابراز تاسف از توافق ابوظبی و رژیم صهیونیستی، این اقدام نگران کننده را محکوم کرد و افزود: اطمینان داریم این حرکت خائنانه تاثیری بر مقاومت مردم فلسطین و حرکت مقاومت نخواهد داشت و حتما نفرت مردم منطقه و فلسطین از این سیاستها علیه آرمان فلسطین را افزایش خواهد داد.

زیاد النخاله هم در این گفت و گو با قدردانی از حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین، اظهار داشت: این اقدام رذیلانه تاثیری بر مقاومت مردم فلسطین نخواهد داشت.

ظریف پنجشنبه شب به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات ارشد لبنان و به منظور اعلام همبستگی و همدردی دولت و ملت ایران به مردم و دولت لبنان در پی انفجار مهیب بیروت، وارد پایتخت لبنان شد و امروز (جمعه) رایزنی هایی را با مقامات لبنانی داشت.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، در پی اعلام توافق بین رژیم صهیونیستی و امارات برای عادی‌سازی روابط، سفیر خود را از امارات فراخواند.

اقدام امارات متحده عربی در توافق با رژیم اشغالگر قدس بر سر عادی‌سازی روابط، به رغم استقبال محور سعودی- آمریکایی، واکنش تند و شدید گروه‌های فلسطینی را در پی داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول