اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خاطرات کرونایی یک فعال اجتماعی/ ژست مردانه کودک ترکمن در برابر کرونا

مددکار و فعال اجتماعی گنبدی، از خاطراتش در جریان «کمک مومنانه» در کرونا و برخورد یک کودک می گوید.

خاطرات کرونایی یک فعال اجتماعی/ ژست مردانه کودک ترکمن در برابر کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، شیوع بیماری کرونا در کنار همه سختی‌ها و مصائبش که برای روزها و ماه‌های متمادی مردم سرزمین الهی ایران اسلامی را داغدار و دل‌هایشان را مکدر کرد، زیبایی‌هایی را نیز پشت چهره زمخت و بدقواره‌اش پنهان کرده بود که موج بزرگ همدلی و همذات پنداری مردم با هم و تقویت همبستگی آنها برای کمک به یکدیگر یکی از این زیبایی‌ها بود.

موج بزرگی از عاطفه، عشق و مهربانی که هیچ کران و سقفی نداشت و در جلوه‌های متعددی از «کمک مومنانه» و مواسات گرفته تا بخشش اجاره‌ها، اطعام و کمک‌های آموزشی خودنمایی کرد تا بار دیگر روی مهربان سکه کرونا نیز رخ خود را به نمایش بگذارد.

الهام دهقان دبیر موسسه مردم‌نهاد پویندگان حیات نوین یکی از بانوان فعال اجتماعی در شهرستان گنبدکاووس است که از همان ابتدای شروع و شیوع بیماری کرونا با قدرت هر چه بیشتر برای کمک به همشهریانش شتافت و در قالب‌های مختلف تلاش کرد تا رسالت خود را در این عرصه به انجام برساند.

او که در کنار حضور در پویش همدلی سمن‌های گنبدکاووس با راه‌اندازی مرکز مشاوره رایگان برای خانواده‌های دارای گرفتار بیمار کرونایی، تهیه و تولید کلیپ‌های آموزشی و روانشناسی و اقدامات علمی و فرهنگی نقش موثری در کاهش آلام مردم در ماه‌های گذشته در این شهرستان شده بود در تازه اقدام خود که با تولید و توزیع ماسک در مناطق محروم بود با صحنه جالبی رو به رو می‌شود که از آن به عنوان یکی از صحنه‌های ماندگار این عرصه برای ما سخن گفته است.

* افتخار میدی با من عکس بگیری؟/ میشه به من هم یه ماسک بدین؟

دبیر موسسه پویندگان حیات نوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس، با اشاره به اینکه به لطف خدا در موج نخست شیوع بیماری کرونا به همراه همکارانم در پویش همدلی سمن‌ها و در موسسه پویندگان حیات نوین اقدامات موثر و بزرگی را رقم زدیم، اظهار کرد: از اینکه توانستیم نقش کوچکی در آرام‌تر شدن فضای روانی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشیم بارها خداوند متعال را شکر کردم.

الهام دهقان با بیان اینکه در موج دوم شیوع بیماری کرونا نیز به همراه همکارانم در موسسه طراحی و اجرایی کردیم، افزود: تهیه بسته‌های غذایی، تولید و توزیع ماسک و اقدامات فرهنگی و علمی از جمله اقدامات ما در مناطق مختلف شهرستان به ویژه حاشیه شهر و روستاهای کمتر توسعه‌یافته بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از صحنه‌های ماندگار در ذهن من در طول این ماه‌ها و در جریان خدمت به مردم به روزهای میانی همین ماه بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: در منطقه‌ای محروم در بالاتر از محله «اسلام‌آباد» از توابع روستای «قلندرآباد» بالا با توجه به عدم تمکن مالی مردم برای خرید ماسک و حضور با تراکم بالای جمعیت در فضای عمومی محله تصمیم به توزیع ماسک گرفتیم.

مددکار و فعال اجتماعی گنبدکاووس در تشریح رخداد جالب و ماندگاری که در این منطقه برای وی به وقوع پیوست، گفت: یکی از کودکان این منطقه که از اهالی ترکمن محله نیز بود در کوچه مشغول بازی با دوستانش بود که وقتی دید ما به اهالی محل ماسک می‌دهیم با آرامش و تردید نزد من آمد تا طلب ماسک کند.

دهقان  با اشاره به اینکه این کودک ترکمن خطاب به من گفت «میشه یه ماسک هم به من بدید؟» اضافه کرد: من به او گفتم بله که می‌شود و یک ماسک به او دادم و کمکش کردم تا روی صورتش نصب کند.

وی اضافه کرد: پس از نصب ماسک به او گفتم افتخار می‌دی با من یه عکس بگیری؟ که او هم با ژست خاصی به من گفت بله که می‌شه و لبخندی زد و دستانش را به کمر زد و با یک حالت مردانه‌ای جلو آمد تا عکس بگیرد انگار که با ماسک حس بزرگتر شدن و امنیت و اقتدار می‌کرد.

انتهای پیام/83014/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول