اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

قابلیت امضای الکترونیک اسناد سامانه تدارکات در سمنان فراهم شد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از فراهم شدن قابلیت امضای الکترونیک اسناد در سامانه تدارکات الکترونیک خبر داد.

قابلیت امضای الکترونیک اسناد سامانه تدارکات در سمنان فراهم شد

معصومه عزیزی به خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان گفت: فرآیند ارسال نسخه‌های فیزیکی در سامانه تدارکات الکترونیک حذف و قابلیت امضای الکترونیک اسناد در این سامانه فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون تجارت الکترونیکی و قانون برنامه ششم توسعه کشور، نسخ الکترونیکی اسنادی که طبق مقررات ماده 32 قانون تجارت الکترونیکی مجهز به امضای الکترونیکی شده باشند اصالت داشته و معتبر و مکفی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: با استفاده از قابلیت جدید صرفاً نسخ الکترونیکی اسناد با استفاده از امضای الکترونیکی صاحبان حق امضا در سامانه بارگذاری می‌شوند و نیازی به چاپ امضا و مهر گرم و اسکن اسناد نبوده و همچنین نیازی به ارسال نسخ فیزیکی نیست.

عزیزی با اشاره به اتخاذ تدابیر فنی و امنیتی لازم جهت حفاظت از نسخ الکترونیکی امضا شده افزود: با توجه به اینکه بهره‌برداری از قابلیت جدید نیازمند اخذ گواهی امضای الکترونیکی است، به‌منظور لحاظ نمودن فرصت کافی برای اخذ گواهی مذکور، ارسال موازی نسخ فیزیکی اسناد تا پایان مردادماه سال جاری بلامانع خواهد بود.

انتهای پیام/74003/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول