اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کلنگ طرح اقدام ملی مسکن به‌زودی در آبیک به زمین می‌خورد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: به‌زودی کلنگ طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان آبیک به‌عنوان نخستین شهر استان، به زمین زده خواهد شد.

کلنگ طرح اقدام ملی مسکن به‌زودی در آبیک به زمین می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اصغر گونجی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین صبح امروز به‌مناسبت هفتهٔ خبرنگار از دفتر خبرگزاری فارس در قزوین بازدید کرد و گفت: استان قزوین در تولیدات مسکن مهر پیشرو بوده و حدود 5 هزار و 300 واحد را به اتمام رسانده است.

وی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن نیز در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر جمعیت استان، 7 شهر تأمین زمین شده و در 2 شهر نیز پیگیر تأمین زمین کنیم.

گونجی اظهار کرد: در شهرستان آبیک به‌عنوان نخستین شهر استان قزوین به‌زودی می‌توانیم کلنگ طرح اقدام ملی مسکن را به زمین بزنیم.

این مسؤول در ادامه عنوان کرد: در قزوین نیز 85 واحد در بحث مسکن محرومین در دستور کار قرار که به‌زودی کلنگ آن زده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در رابطه با وضعیت طرح‌های هادی مسکن روستایی بیان کرد: 670 طرح هادی مسکن روستایی در استان تهیه شده و 370 طرح نیز بازنگری شده است که در این زمینه 96 درصد از طرح‌ها پیشرفت داشته‌اند و 40 روستا باقی مانده است.

این مسؤول تأکید کرد: در راستای اجرای طرح هادی در استان برای 430 روستا طرح هادی مسکن تهیه شده است که از این تعداد، 78 طرح به اتمام رسیده و پیگیر اجرای مابقی آن‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: میانگین کشوری اجرای طرح هادی مسکن 50 درصد است که آمار استان قزوین از میانگین کشوری بالاتر بوده و به 60 درصد رسیده است.

وی در ادامه یادآور شد: در بحث صدور سندهای روستایی نیز بیش از 64 هزار سند روستایی صادر شده است که از این تعداد 58 هزار جلد مربوط به روستاها بوده و بیش از 6 هزار سند نیز مربوط به شهرهایی با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر بوده است که در این رابطه نیز جزو استان‌های پیشرو هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در پایان گفت: در بحث مسکن روستایی 50 درصد مسکن‌ها نوسازی و بهسازی شده‌اند و 50 درصد نیز باقی‌مانده است که در این رابطه نیز میانگین کشوری 44 درصد است که استان قزوین از میانگین کشوری آمار بالاتری دارد، اما هنوز جای کار دارد و در مناطقی مانند الموت‌غربی و طارم روستاهایی وجود دارند که نیازمند ساماندهی هستند که پیگیر این موضوع نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول