اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی تحقق عدالت شغلی است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی تحقق برابری و عدالت شغلی است.

انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی تحقق عدالت شغلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر ظهر امروز در جلسه معارفه معاون اداره آموزش وپرورش استثنایی استان که با حضور مشاورین مدیرکل آموزش و پرورش در امور شهروندی و بانوان برگزار شد، گفت: اگر انتصاب‌ها براساس توجه به منابع انسانی و شایسته گزینی انجام شود یکی از نتایج آن حضور زنان در پست‌های مدیریتی است.

وی بر لزوم رعایت عدالت جنسیتی در پست‌های دولتی  بر اساس شایستگی، توانمندی و ظرفیت‌ها تأکید کرد و گفت: استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی تحقق برابری و عدالت شغلی است و توسعه وتعالی باید با اتکا به منابع انسانی باشد.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه بر لزوم رعایت عدالت جنسیتی در پست‌های دولتی تأکید دارد و براساس آن باید ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی تا پایان دولت دوازدهم به زنان داده شود، افزود: باید با اعتماد به زنان توانمند و مستعد به آنان فرصت داد تا بتوانند قابلیت‌های مدیریتی خود را اثبات کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان به ارائه گزارش پرداخت و گفت: 88 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان با بکارگیری بیش از 540 نیروی متخصص در حوزه استثنایی به 1385 دانش‌آموزبا نیاز ویژه در سال تحصیلی 99-98 خدمات آموزشی پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه کردند.

رنجبر با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه سخت، پیچیده و تخصصی است، تصریح کرد: درسال تحصیلی جاری نیز بیش از 7 هزار دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری، دیر آموز و  تلفیقی فراگیر در مدارس عادی و در کنار همسالان خود در راستای تحقق عدالت آموزشی به کسب علم و دانش پرداختند.

وی گفت: آینده خوب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با برنامه‌ریزی صحیح و پیش بینی نیازهای آنها شروع می‌شود و چنین برنامه‌ای مستلزم توجه به سطح متفاوت نیازها و توانایی آنان در امر آموزش است.

وی با اشاره به نه پروژه  در دست اقدام و ساخت آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اظهار کرد: در راستای جبران کمبود فضاهای آموزشی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه این فضاهای آموزشی و توانبخشی در شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان ساخته می‌شود.

در این جلسه سیده زمانه حسینی کارشناس تشخیص، توانبخشی و بهداشت بعنوان معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان معرفی شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول