خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج استعدادیابی، ترویج فرهنگ قرآنی وآشنایی دانشآموزان با نیازهای ویژه با آموزههای قرآنی را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست واظهار کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه از توانمندیهای بالایی در زمینههای مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به سلامت دانشآموزان، بیشترکلاسهای اوقات فراغت بصورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی شاد از 15 تیرماه آغاز و تا پایان مردادماه جاری ادامه دارد.
وی اشاعه فرهنگ قرآنی در برنامههای غنیسازی اوقات فراغت را یکی از مهمترین فرصتهای تربیتی برشمرد و تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانشآموزان بسیار مؤثر است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه این پویش با هدف آشنایی دانشآموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم کتاب آسمانی وعلاقمندی بیشتر آنان با آیات نورانی قرآن برگزار میشود، افزود: دانشآموزان میتوانند با ارسال فیلمهای دو دقیقهای از تلاوت، تفسیر قرآن و یا با کشیدن تصویری ازقصههای های قرآنی در این پویش مشارکت کنند.
رنجبر خاطر نشان کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دورههای تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانشآموزان دراین پویشهای مجازی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزههای قرآنی طراحی شده، افزود: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد ورویکرد آموزش و پرورش نیز همواره در این مسیراست.
وی بیان کرد: فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد و در این برنامه سعی بر آن است تا از ظرفیت دانشآموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن استفاده شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه دانشآموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی در برنامههای زندگی خود در مسیر رشد وتعالی قرارمیگیرند، افزود: امید است با برگزاری این گونه برنامهها در فضای مجازی بتوانیم با ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانشآموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن به اهداف مدنظر دست یابیم.
انتهای پیام/2330/72