اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پویش قرآنی فرشتگان زمینی در فضای مجازی برگزار می‌شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری پویش قرآن بخوانید فرشتگان زمینی در فضای مجازی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان خبر داد.

پویش قرآنی فرشتگان زمینی در فضای مجازی برگزار می‌شود

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج استعدادیابی، ترویج فرهنگ قرآنی وآشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با آموزه‌های قرآنی را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست واظهار کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه از توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد. 

 وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به سلامت دانش‌آموزان، بیشترکلاس‌های اوقات فراغت بصورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی شاد از 15 تیرماه آغاز و تا پایان مردادماه جاری  ادامه دارد.

وی اشاعه فرهنگ قرآنی در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت را یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی برشمرد و تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش‌آموزان بسیار مؤثر است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه این پویش با هدف آشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم کتاب آسمانی وعلاقمندی بیشتر آنان با آیات نورانی قرآن برگزار می‌شود، افزود: دانش‌آموزان می‌توانند با ارسال فیلم‌های دو دقیقه‌ای از تلاوت، تفسیر قرآن و یا با کشیدن تصویری ازقصه‌های های قرآنی در این پویش مشارکت کنند.

رنجبر خاطر نشان کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانش‌آموزان دراین پویش‌‎های مجازی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآنی طراحی شده، افزود: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد ورویکرد آموزش و پرورش نیز همواره در این مسیراست.

وی بیان کرد: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد و در این برنامه سعی بر آن است تا از ظرفیت دانش‌آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن استفاده شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه دانش‌آموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد وتعالی قرارمی‌گیرند، افزود: امید است با برگزاری این گونه برنامه‌ها در فضای مجازی بتوانیم با ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن به اهداف مدنظر دست یابیم.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول