اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فعالیت گشت‌های تشدید نظارت بر بازار در شیراز آغاز شد

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز از آغاز فعالیت گشت‌های تشدید نظارت بر بازار خبر داد.

فعالیت گشت‌های تشدید نظارت بر بازار در شیراز آغاز شد

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالرسول حقیقی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان شیراز بر ضرورت تشدید نظارت بر قیمت و توزیع محصولات در بازار تاکید کرد و اظهار داشت: کنترل و نظارت بر قیمت محصولات عرضه شده در بازار شیراز با هدف جلوگیری از افزایش قیمت، گران‌فروشی و کم‌فروشی با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی دستگاه‌های نظارتی و قاطعیت آن‌ها برای جلوگیری از نرخ‌گذاری کاذب و ایجاد جو روانی توسط سودجویان، تشدید می‌شود.

وی ضمن تأکید بر لزوم افزایش گشت‌های بازرسی افزود: انتظار می‌رود با توجه به حساسیت موضوع، اعضای اصلی و تأثیرگذار این کارگروه از جمله سازمان صمت، اتاق اصناف، اداره کل تعزیرات حکومتی استان، اتحادیه‌ها و صنوف، مراکز بهداشت و درمان و سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تحت نظارت و همکاری فرمانداری، بازرسی‌ها را تشدید کرده و با پیگیری نتایج گزارشات، باری از دوش شهروندان بردارند.

معاون فرماندار شیراز با تأکید بر اینکه محوریت بازارچه‌ها در مجموعه شهر خدماتی است نه درآمدی، ادامه داد: لازم است علاوه بر نظارت بر کیفیت و سالم بودن کالاهای ارائه شده، بر قیمت‌گذاری اولیه نیز توجه شود چرا که گرانی نرخ پایه در اجاره بازارچه‌ها، با سیاست کلان و وظیفه ذاتی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری منافات دارد.

حقیقی در خصوص فعالیت رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و تالارهای پذیرایی گفت: چنان چه مراکز دارای امکانات و گستردگی فضای فیزیکی باشند و پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت شود، کار کارشناسی در خصوص فعالیت آن‌ها انجام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص نظارت بر مراکز شماره‌گذاری خودرو با توجه به ازدحام جمعیت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: ستاد ملی کرونا در خصوص چگونگی ادامه فعالیت و ارائه خدمات با حفظ پروتکل‌های بهداشتی از این مراکز نیز بازدید کارشناسی خواهد داشت.  

راه اندازی و استقرار واحد بازرسی در شهر صدرا و روستاهای بخش مرکزی از دیگر موضوعاتی بود که معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز به آن اشاره و بر لزوم اجرایی شدن آن تأکید کرد.

حقیقی ضمن اشاره به مصوبه و تکلیف شورای تأمین شهرستان برای تقویت تیم‌های نظارتی و تشدید بر بازار، از آغاز فعالیت اکیپ‌های تشدید نظارت بر بازار به مدت ۱۰ روز خبر داد و یادآور شد: در این خصوص، ۴۰ اکیپ بازرسی متشکل از نیروهای آموزش دیده از روز دوشنبه ۲۰ مرداد بر عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ در سطح شهر شیراز نظارت و بازرسی خواهند کرد.

وی ضمن تأکید مجدد بر برخورد قاطع و بدون تعارف با متخلفان شناسایی شده در گزارش اکیپ‌های بازرسی، از روابط عمومی فرمانداری و  اصحاب رسانه و صدا و سیما خواست به عنوان نمایندگان مردم، عملکرد این ۴۰ اکیپ بازرسی در سطح شهر را به طور گسترده پایش کرده و به مردم گزارش کنند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول