اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

امام‌جمعه اقلید تأکید کرد

لزوم دقت اتاق اصناف در نظارت بر قیمت‌ها و مقابله با سوءاستفاده‌کنندگان

امام‌جمعه اقلید دقت و نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از اوج غیرواقعی قیمت‌ها و مقابله با سوءاستفاده کنندگان را از مهم‌ترین وظایف اتاق اصناف خواند و بر لزوم تلاش در این راستا، تأکید کرد.

لزوم دقت اتاق اصناف در نظارت بر قیمت‌ها و مقابله با سوءاستفاده‌کنندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی صبح امروز در همایش بزرگداشت روز اصناف که با حضور معاون فرماندار، رئیس اتاق اصناف، برخی از مسؤولان شهرستانی، رؤسا و اعضای اتحادیه‌های صنفی در سالن شهدای اتاق اصناف این شهرستان برگزار شد، شایعه‌پراکنی و تهمت در فضای مجازی و حقیقی را یکی از مشکلات و معضلات اصلی جامعه امروزی خواند.

وی تصریح کرد: دفاع از برادر دینی در برابر تهمت و دروغ وظیفه شرعی و اخلاقی است.

امام‌جمعه اقلید به وضعیت کنونی بازار ازجمله قیمت طلا و سکه اشاره کرد و گفت: شهیدان و رزمندگان اسلام برای دفاع از ملت، کشور، عزت و شرف ما به نبرد با دشمن رفتند و هنوز نیز در جبهه علیه استکبار شهید می‌دهیم.

طالبی افزود: پنج سال وقت کشور و دولت را صرف برجام کردند و در پایان هیچ نتیجه‌ای به دست نیامد.

امام‌جمعه اقلید بابیان اینکه آمریکا لحظه‌ای را بدون تلاش برای توطئه علیه ایران و ایرانی سپری نکرد، عنوان داشت: مردم شریف و نجیب ایران اسلامی همواره پای نظام ایستادگی کرده و با تبعیت از رهبری در صیانت از ارزش‌ها کوتاهی نکردند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قانون باید به‌گونه‌ای مصوب شود که به نفع و سود طبقه محروم و ضعیف جامعه باشد، اظهار کرد: باید شرایط و وضعیت مردم در مواردی چون بیمه و مالیات و...در نظر گرفته شود و بر اساس درآمد تعیین شود.

طالبی در بخش پایانی خود دقت و نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از اوج غیرواقعی قیمت‌ها و مقابله با سوءاستفاده کنندگان را از مهم‌ترین وظایف اتاق اصناف خواند و بر لزوم تلاش در این راستا، تأکید کرد.

لزوم حمایت مسؤولان از کسبه با خرید از اصناف شهرستان/ عدم توجه به تبلیغات سوء علیه اصناف

در ادامه رئیس جدید اتاق اصناف اقلید یک تیرماه را یادآور توجه و تلاش اصناف و فعالان صنفی به‌عنوان یکی از کارآمدترین گروه‌های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: اصناف نقش بسزایی در پیروزی، دفاع و ارتقای انقلاب و ارزش‌های والای اسلامی انقلابی در عرصه‌های مختلف تاریخ داشته و دارد.

حمیدرضا صابری از وضعیت امروز کشور و جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران اسلامی سخن گفت و عنوان داشت: دشمن با جلوگیری از توسعه اقتصادی سعی در ناامید کردن مردم از انقلاب و نظام اسلامی دارد.

وی بر نقش اصناف، کسبه و بازاریان به‌عنوان سرباز در دفاع از نظام و کشور اسلامی و همیشه درصحنه بودن آن‌ها تأکید کرد و گفت: اجازه دست‌درازی را به دشمن نمی‌دهیم.

صابری خاطرنشان کرد: نگاه به وضعیت داخلی کشور و فعال‌تر کردن بنگاه‌های تولیدی در راستای حمایت از کالاهای ایرانی و ایفای نقش مؤثر در این زمینه امری ضروری است.

رئیس اتاق اصناف اقلید به وجود 3 هزار و 417 واحد صنفی فعال شامل 596 واحد صنفی در بخش تولیدی، 598 واحد صنفی در حوزه خدمات فنی، یک هزار و 963 واحد در بخش توزیعی و 260 واحد صنفی در بخش خدماتی اشاره کرد و بیان داشت: چند صد واحد صنفی فاقد پروانه کسب در حال فعالیت در این شهرستان هستند که به همراهی نیروی انتظامی برای تشکیل کارگروه مشترک برای جلوگیری از فعالیت این واحدها و ساماندهی آن‌ها نیاز است.

صابری تشکیل گروه‌های تخصصی اتاق اصناف با همکاری اتحادیه‌های صنفی برای تبیین راهکارها، ایجاد هماهنگی و تبادل افکار، راه‌اندازی واحد حقوقی به‌منظور تنظیم آیین‌نامه داوری اتاق اصناف، تشکیل کارگروه فرهنگی و همکاری با نهادهای مختلف فرهنگی شهرستان، ایجاد کارگروه مشاوره با استفاده از افراد کارآمد درزمینهٔ مسائل بیمه‌ای، مالیات و قوانین کارگری و...، تشکیل کارگروه مشترک با شورا و شهرداری در راستای بررسی مسائلی چون بازار روز، صنوف آلاینده و سد معبر و...، ترغیب اعضای اتحادیه‌ها برای ورود به هیأت رئیسه اتحادیه‌های صنفی و...را به‌عنوان برخی از رویکردهای اتاق اصناف شهرستان اقلید برشمرد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان اقلید تبلیغات سوء علیه کسبه که بعضاً از بین همین قشر نشأت می‌گیرد را یکی از مهم‌ترین مشکلات خواند و گفت: اینکه اقلید را شهری گران می‌خوانند، صحیح نیست.

وی از مسؤولان شهرستانی خواست تا در هنگام خریدهای اداری، شهرستان و کسبه شهرستانی را در اولویت قرار دهند و به تبلیغات سوء، توجه نکنند و از این قشر زحمتکش که برای روزی حلال می‌کوشند، حمایت کنند.

پرداخت بیش از 4 میلیارد تومان تسهیلات به کسبه شهرستان اقلید

سپس رئیس پیشین اتاق اصناف اقلید با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: تلاش و همت جهادی برای تحقق این هدف وظیفه عمومی است.

عبدالرضا راسخ به وجود بیش از 19 هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در سطح استان فارس اشاره کرد و گفت: از این تعداد، حدود 400 واحد مربوط به شهرستان اقلید است و برخی از افراد نیز به دلیل رکود بازار تمایلی به تمدید پروانه کسب ندارند.

وی از پرداخت 4 میلیارد و 495 میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به 242 نفر از جوانان شهرستان اقلید برای راه‌اندازی کسب‌وکار خبر داد و از همکاری مسؤولان استانی و شهرستانی این صندوق قدردانی کرد.

به گزارش فارس، این آیین با تجلیل از هیأت رئیسه پیشین اتاق اصناف شهرستان اقلید و اعطای اعتبارنامه هیأت ریسه جدید به پایان رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول