اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب متحد حزب الله: عده‌ای در خیابان دنبال حمله به یک جناح سیاسی خاص هستند

یکی از رهبران جریان ملی آزاد لبنان که از اعضای ائتلاف هشت مارس و متحد حزب الله است، تاکید کرد که عده‌ای در آشوب‌های خیابانی بیروت فقط درصدد حمله به یک جناح سیاسی خاص بودند.

حزب متحد حزب الله: عده‌ای در خیابان دنبال حمله به یک جناح سیاسی خاص هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یکی از رهبران جریان ملی آزاد لبنان که از گروه‌های اصلی ائتلاف هشت مارس در این کشور است وجود برنامه‌ای برای حمله به  یک جناح سیاسی خاص در آشوب‌های به اصطلاح اعتراضات امروز بیروت را تایید کرد.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، «ولید الاشقر» یکی از رهبران جریان ملی آزاد لبنان گفت: «برخی از کسانی که در خیابان هستند، فقط یک گروه را که همان گروه ما باشد، هدف گرفته‌اند».

الاشقر افزود: «حزب ما را مستقیم هدف گرفته اند در حالی که ما تنها کسانی بودیم که وارد سهم خواهی نشدیم».

اشاره این مقام جریان ملی آزاد لبنان(حزب مسیحی به رهبری جبران باسیل و متحد حزب الله) به قضیه تقسیم کرسی‌های وزارتی دولت جدید لبنان به ریاست حسان دیاب است.

آشوب‌های امروز بیروت که از نظر کارشناسان بخشی از سناریوی برنامه‌ریزی شده از خارج برای به هم ریختن مجدد اوضاع لبنان است، با موج محکومیت محافل سیاسی و مدنی در لبنان همراه شده است.

معترضان نزدیک به جریان 14 مارس (غربگرا) امروز با حمله به ادارات دولتی و بانک‌ها، شهر بیروت را به آشوب کشاندند که طی این اغتشاشات، یک نیروی پلیس کشته و 180 نفر نیز مجروح شدند.

انفجار مهیب انبار حاوی مواد نیترات آمونیوم در سه شنبه هفته گذشته در بندر بیروت پایتخت لبنان که هنوز ابعاد آن روشن نشده است، موجب به بار آمدن خسارات سنگین مالی به زیرساخت‌های این شهر و کشته شدن ۱۶۰ نفر و زخمی شدن پنج هزار نفر دیگر شد.

در همین حال برخی عناصر سیاسی وابسته به جریان ۱۴ مارس در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های جریان سعودی در تلاش برای موج‌آفرینی علیه مقاومت لبنان برای متهم کردن آن در این انفجار برآمده‌اند.

«سامی الجمیل» رئیس حزب الکتائب (فالانژ) که همه نمایندگان آن از پارلمان استعفاء داده‌اند در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه، حزب‌الله لبنان را عامل نابه سامانی‌های این کشور دانست.

در همین راستا «هادی القبیسی» تحلیلگر لبنانی به وبگاه المعلومه گفت که جریان وابسته به سعد الحریری با انتشار اخبار دروغ به دنبال آشوب و فتنه‌انگیری است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول