اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست وزیر خارجه سابق لبنان از ماکرون برای ممانعت از تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی

رئیس جریان ملی آزاد لبنان در دیدار با رئیس جمهور فرانسه کمک این کشور برای ممانعت از تجاوزات روزانه رژیم صهیونیستی به لبنان را خواستار شد.

درخواست وزیر خارجه سابق لبنان از ماکرون برای ممانعت از تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، رئیس جریان ملی آزاد لبنان از رئیس جمهور فرانسه خواست که مانع تجاوزات روزانه رژیم صهیونیستی به لبنان شود.

«جبران باسیل»  روز پنجشنبه در دیدار با رئیس جمهور فرانسه که به بیروت سفر کرده بود، گفت: به ما کمک کنید تا قدرت‌های منطقه‌ای و بین المللی را متقاعد کنیم که لبنان را ابزار چانه زنی و میدان درگیری خود قرار ندهند و همچنین مانع تجاوزات روزانه اسرائیل به لبنان شوید.

باسیل گفت: مداخلات خارجی همچنان به تضعیف ثبات لبنان دامن می زند. در واقع، مداخلات اخیر موجب شده لبنان به قبل سال 1920 بازگردد. ما واقعیت خطر افراط گرایی که امنیت ما و امنیت شما را تهدید می‌کند، فراموش نمی‌کنیم. خطراتی که می‌تواند موجب فروپاشی کشور ما و فروپاشی جوامع غربی شود و من این موضوع را در سال ۲۰۱۵ در شهر بارسلون با وزیران خارجه اروپا در میان گذاشتم.

باسیل همچنین از ماکرون خواست که بر ضرورت ایجاد اصلاحات سیاسی در چارچوب یک توافق ملی تاکید کند.

احتمال خرابکاری مطرح است
رئیس جریان ملی آزاد لبنان همچنین امروز در یک گفت‌وگوی دیگر تاکید کرد که در سایه تحولات جاری در منطقه نمی توان احتمال خرابکاری را در ارتباط با انفجار بندر بیروت نادیده گرفت.

«جبران باسیل» در گفت‌وگو با شبکه خبری روسیا الیوم گفت: با توجه به تحولات منطقه، عمل خرابکارانه نباید از گمانه زنی‌ها درباره انفجار روز سه شنبه در بندر بیروت حذف شود.

وی ادامه داد: موضع ما درباره لزوم مجازات مسئولین انفجار بندر روشن است چه کسانی که این مواد منفجره را انبار کردند و چه کسانی که در منفجر شدن آنجا و به بار آمدن این فاجعه مقصر بودند.

باسیل همچنین درباره عربستان هم گفت: از این کشور یا هر کشور دیگر نمی‌خواهیم که فقط به بخشی از لبنانی‌ها کمک کنند،  بلکه به همه لبنانی‌ها کمک کنند. به آنها می‌گوییم به لبنانی‌ها اعتماد کنید و به آنها کمک کنید.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول