اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نظرسنجی| کاهش حمایت‌ها از حزب نتانیاهو و افزایش رأی حزب نفتالی بنت

پیمایش افکارسنجی جدید در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد حمایت صهیونیست‌ها از حزب نخست‌وزیر این رژیم در انتخابات احتمالی پیش‌رو کاهش یافته است.

نظرسنجی| کاهش حمایت‌ها از حزب نتانیاهو و افزایش رأی حزب نفتالی بنت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با اعتراضات گسترده در فلسطین اشغالی به عملکرد ضعیف و پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نظرسنجی‌ها نیز از کاهش محبوبیت حزب وی (لیکود) حکایت دارند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، دو نظرسنجی تلویزیونی که روز پنجشنبه انجام شدند، نشان دادند حمایت عمومی از حزب لیکود به ریاست نتانیاهو رو به کاهش بوده و محبوبیت حزب یامینا به ریاست «نفتالی بنت» رو به افزایش است.

با اینکه هنوز به صورت رسمی برگزاری انتخابات سراسری جدید در فلسطین اشغالی اعلام نشده اما طی روزهای اخیر گزارش‌ها و اظهارات مختلف و متعددی درباره تصمیم نتانیاهو برای شکستن توافق کابینه چرخشی با حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان داد در صورت برگزاری انتخابات جدید، حزب لیکود با سقوط ۷ پله‌ای فعلا ۲۹ کرسی را کسب خواهد کرد و حزب یامینا با افزایش ۱۴ پله‌ای می‌تواند به ۱۹ کرسی کنست دست یابد.

به نوشته تایمز اسرائیل، طبق این تحقیق، حزب یش‌عتید به ریاست «یائیر لاپید» که همزمان ریاست احزاب اپوزیسیون نتانیاهو در کنست را نیز برعهده دارد، ۱۹ کرسی را کسب خواهد کرد. بعد از آن حزب «لیست مشترک اعراب» با ۱۵ کرسی قرار دارد.

حزب آبی‌وسفید به ریاست گانتز، که هم‌اکنون ۱۴ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی را در اختیار نیز مورد غضب صهیونیست‌ها قرار گرفته و در انتخابات احتمالی می‌تواند فقط ۸ کرسی را کسب کند.

این پایگاه خبری همچنین نوشت که نظرسنجی شبکه «کان‌نیوز» نیز کرسی احزاب لیکود، یش‌عتید، ‌یامینا و آبی‌سفید را به ترتیب ۳۰، ۱۷، ۱۵ و ۱۲ پیش‌بینی کرده است.

تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداََ به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیافتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود. مهلت نهایی برای تصویب طرح بودجه،‌ پانزدهم آگوست (بیست‌وپنجم مرداد) است.

روز چهارشنبه شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که معتمدان گانتز و اعضای پارلمانی حزب آبی‌وسفید به دنبال تصویب طرحی هستند که مانع از حضور دوباره نتانیاهو در انتخابات سراسری آینده در فلسطین اشغالی به دلیل پرونده‌های فساد می‌شود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول