اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رسانه صهیونیست: نتانیاهو به دنبال دور زدن گانتز و تشکیل کابینه بدون اوست

یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی می‌گوید، نخست‌وزیر به دنبال استفاده از حفره‌ای در توافق کابینه ائتلافی با حزب آبی‌وسفید است تا رئیس این حزب را از نخست‌وزیری چرخشی کنار بگذارد.

رسانه صهیونیست: نتانیاهو به دنبال دور زدن گانتز و تشکیل کابینه بدون اوست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تنش‌های سیاسی و اختلافات همچنان زیر پوست کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی جریان دارد و این بار گفته می‌شود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به دنبال دور زدن «بنی گانتز» وزیر جنگ خود و دیگر نخست‌وزیر چرخشی توافق کابینه است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه به وقت تهران) به نقل از منابعی در حزب لیکود گزارش داد که نتانیاهو به دنبال سوءاستفاده از حفره‌ای در توافق با گانتز است تا ضمن منحل کردن کابینه کنونی، کابینه جایگزین تشکیل داده و گانتز را کنار بگذارد.

بر این اساس، نتانیاهو تلاش می‌کند تا فراکسیون «دِرِخ اِرِتز» و دیگر احزاب در کنست را به سمت خود بکشاند تا با کسب اکثریت ۶۱ کرسی از ۱۲۰ نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی، بتواند به تنهایی و بدون نیاز به حزب آبی‌وسفید به ریاست گانتز، کابینه جدیدی تشکیل دهد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، احتمال دیگر نیز این است که کاندیدای سومی برای تصدی پست نخست‌وزیری این رژیم انتخاب شود تا به‌صورت موقت امور را اداره کرده و یک هفته بعد کنست رأی عدم اعتماد به آن شخص بدهد.

سپس نتانیاهو مجددا به عنوان نخست‌وزیر جدید پیشنهاد شده تا کابینه‌ای راست‌گرا تشکیل دهد و توافق ائتلاف چرخشی با گانتز دیگر معتبر نباشد.

دفتر نتانیاهو اما این گزارش را تکذیب کرده است.

پیش از این، منابع نزدیک به گانتز خبر دادند او نگران است که نتانیاهو برای کنار گذاشتن وی از کابینه، در ماه نوامبر انتخابات زودهنگام برگزار کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول