اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجازه برگزاری مراسم عزاداری در فضای بسته داده نمی‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: به هیچ عنوان اجازه داده نخواهد شد مراسم عزاداری در فضای بسته برگزار شود.

اجازه برگزاری مراسم عزاداری در فضای بسته داده نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری ظهر امروز در کارگروه عزاداری محرم در سالن غدیر استانداری سمنان اظهار کرد: هیأت‌ها در برگزاری مراسم مذهبی باید رویکردهای ستاد ملی مقابله با کرونا را مدنظر قرار دهند.

او گفت: تصمیمات در ارتباط با نحوه برگزاری آیین محرم حسینی و ماه صفر براساس دستورالعمل‌های بهداشتی استانی انجام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: مدیران هیأت‌های مذهبی استان سمنان از شخصیت‌های فرهیخته جامعه هستند که با درک شرایط برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی گام برمی‌دارند.

شکری ادامه داد: در این جلسه، تصمیمات خوبی در ارتباط با نحوه برگزاری مراسم محرم حسینی گرفته شد که در نشست‌های تخصصی، این برنامه‌ها تدوین می‌شود و در اختیار هیأت‌های مذهبی قرار می‌گیرد.

او بیان کرد: هیأ‌ت‌های مذهبی از پخش نذور در قالب پخت غذا به جد خودداری کنند و با برنامه‌ریزی‌های اصولی می‌توان به سلامت، ایام محرم حسینی را سپری کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: مراسم احتمالی در تمام مناطق شهری و روستایی باید در فضای باز برگزار شده و به هیچ عنوان اجازه داده نخواهد شد مراسم عزاداری در فضای بسته انجام شود.

بسیاری از برنامه‌های محرم امسال حذف شود

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نیز در این نشست اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه، ایجاد همدلی و تعامل دستگاه‌های اجرایی مربوطه در نحوه برگزاری آیین‌های مذهبی محرم حسینی در استان باوجود شیوع کرونا ویروس است.

او گفت: رویدادهای مذهبی در ایام محرم در استان سمنان متنوع است که باید با رویه‌های کاربردی به دلیل شیوع کرونا ویروس این برنامه‌ها محدود یا اصلاً برگزار نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود ادامه داد: شکننده بودن وضعیت ثبات کرونا ویروس در استان سمنان به‌گونه‌ای است که باید در انجام دستورالعمل‌های بهداشتی با دقت کار و کمتر خطر کرد.

چمن بیان کرد: در روزهای گذشته شهرستان‌های شاهرود و میامی در وضعیت سفید در روند شیوع کرونا ویروس بودند؛ اما این رویه اکنون تغییر کرده است.

او گفت: هیأت‌های مذهبی در ایام محرم باید به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کنند و بسیاری از مراسمی که در سال‌های گذشته در استان انجام می‌شد، حذف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود افزود: حتی استفاده از ماسک هم تضمینی برای سلامت در مقابل کرونا ویروس نیست و باید با عزم هیأت‌های مذهبی و اقشار مردم، رویه جدیدی در عزاداری محرم حسینی در پیش گرفت.

آیین عزاداری موجب شیوع کرونا ویروس نشود

امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان هم گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دستورالعمل‌های بهداشتی که ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین خواهد کرد، ملاک کار در برگزاری آیین سوگواری محرم حسینی در سال جاری خواهد بود.

او گفت: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، نحوه انجام این دستورالعمل‌های بهداشتی به هیأ‌ت‌های مذهبی گزارش خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های مرسوم سال‌های گذشته حتی‌المقدور با رعایت نکات بهداشتی انجام شود یا بسیاری از این آیین‌ها برای حفظ سلامت اقشار مردم حذف و انجام نشود.

بینایی بیان کرد: از آوردن پرچم، نخل، علم و... دیگر ابزارهای مرسوم عزاداری در مناطق شهری و روستایی استان پرهیز شود و دستورالعمل‌های بهداشتی به‌طور جد در گام اجرایی قرار گیرد.

او گفت: حذف ایستگاه‌های پذیرایی در برگزاری مراسم به‌طور ویژه در دستور کار هیأت‌های مذهبی استان باشد و موکب‌ها در سال جاری در کوچه و خیابان‌های استان برای جلوگیری از تجمع برپا نشود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: برگزاری جلسه اقناعی با رؤسای هیأت‌های مذهبی در دستور کار باشد تا با اجرای این طرح آخرین وضعیت شیوع این ویروس برای این هیأت‌ها گزارش شود.

بینایی بیان کرد: در برگزاری آیین‌های مذهبی به‌طور مشخص به سلامت جسمانی و روحی در کنار هم توجه شود و آیین عزاداری امام حسین (ع) موجب شیوع کرونا ویروس نشود.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول