اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حمایت اوقاف سمنان از 152 هیأت مذهبی در ایام محرم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: هم‌زمان با ایام محرم امسال، از محل موقوفات منطبق با عزاداری سرور و سالار شهیدان به 152 هیأت عزاداری مستقر در بقاع متبرکه، مساجد و تکایای این استان مساعدت شد.

حمایت اوقاف سمنان از 152 هیأت مذهبی در ایام محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی اظهار کرد: هم‌زمان با دهه‌های نخست و دوم محرم امسال و اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی و اجرای دستورالعمل شمیم حسینی از محل موقوفات منطبق با عزاداری سرور و سالار شهیدان به 152 هیأت عزاداری مستقر در بقاع متبرکه، مساجد، تکایا و اماکن متبرکه استان سمنان مساعدت شد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم ادارات اوقاف و امور خیریه در طول سال اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش است و با توجه به اینکه بخش عمده موقوفات در کشور و استان سمنان اقامه عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است، سازمان اوقاف و امور خیریه برای نخستین بار دستورالعمل اجرای طرح شمیم حسینی را با هدف کمک به هیأت‌های مذهبی و مساجد از محل درآمد موقوفات تهیه و ارسال کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: بر اساس این دستورالعمل باید عواید حاصل از درآمد موقوفات متصرفی غیرمقید به مکان و مرتبط با نیات تعزیه‌داری و اطعام، در قالب طرح شمیم حسینی با هدف کمک به هیأت‌های مذهبی و مساجد برای تعظیم شعائر حسینی (ع) هزینه شود.

تدینی تصریح کرد: در اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش به‌شدت دقت داریم و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا عواید موقوفات دارای قیود مکان و زمان در محل تعیین‌شده توسط واقف هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد موقوفاتی که به دلیل قلت عواید، امکان اجرای نیات به‌صورت فردی وجود ندارد، درصورتی‌که دارای قید خاصی نباشند، عواید آن تجمیع و با ذکر نام کلیه موقوفات مشارکت‌کننده، در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان نسبت به اجرای نیت واقف اقدام شده است.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول