اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

افتتاح ۳ پروژه بزرگ تأمین آب عشایر ایلام در سال جاری/ ۷۱ درصد دام استان در اختیار عشایر است

مدیرکل امور عشایر استان ایلام، گفت: سه پروژه بزرگ تأمین آب شرب پایدار در مناطق عشایری این استان با اعتبار ۱۵۶ میلیارد ریال تا پایان مهر ماه سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

افتتاح ۳ پروژه بزرگ تأمین آب عشایر ایلام در سال جاری/ ۷۱ درصد دام استان در اختیار عشایر است

علی سلیمی مدیرکل امور عشایر استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، اظهار کرد: سه پروژه بزرگ تأمین آب شرب پایدار در مناطق عشایری این استان با اعتبار ۱۵۶ میلیارد ریال تا پایان مهر ماه سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: از اعتبارات آبرسانی به عشایر از محل بند(ه) تبصره ۴ بودجه سنواتی، ۱۵۶ میلیارد ریال به این استان اختصاص داده شده است.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام، ادامه داد: این سه پروژه شامل، تأمین آب شرب عشایر مستقر در ارتفاعات بانکول با بهره مندی ۲۵۰ خانوار و پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصدی، پروژه تأمین آب عشایر سیاهگل، پلیه، روان و چشمه مهرو با بهره مندی ۱۳۰ خانوار و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی و تأمین آب منطقه عشایری تیمه و زیتون با بهره مندی ۵۰ خانوار و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی است.

سلیمی یادآور شد: این اعتبارات برای اولین بار به سازمان امور عشایر اختصاص یافته و در سال جاری نیز با تخصیص اعتبار نسبت به اجرای پروژه‌های بیشتری برای تأمین آب عشایر استان اقدام خواهد شد.

وی عنوان کرد: عشایر ایلام یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام معادل ۷۱ درصد دام استان را در اختیار دارند و سالیانه ۸ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز معادل ۳۱ درصد پروتئین استان، ۲۵ هزار و ۹۷۸ تن شیر، ۴۶۵ تن روغن حیوانی، ۳۷۲ تن کشک، ۱۵۷۰ تن پشم و سایر فرآورده‌های دامی و صنایع دستی تولید می‌کنند.

به گزارش فارس، عشایر ایلام ۶۰ هزار نفر از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که در قالب ۹ هزار و ۸۰۰ خانوار متشکل از ۱۲ ایل بزرگ و ۳۷ طایفه مستقل هستند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول