اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید دولت صنعاء بر غیر قانونی بودن خودمختاری استان‌های جنوبی یمن

معاون وزیر خارجه دولت یمن مستقر در صنعاء گفت که اختلاف ریشه‌ای یمنی‌ها با «شورای انتقالی جنوب» (متحد امارات)، خودمختاری استان‌های جنوبی است.

تأکید دولت صنعاء بر غیر قانونی بودن خودمختاری استان‌های جنوبی یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت صنعاء، در صفحه شخصی خود در توئیتر، خودمختاری شورای انتقالی جنوب در استان‌های جنوبی یمن را رد کرد.

به نوشته وبگاه الخبری الیمنی، او نوشت: «اختلاف ریشه‌ای پابرجا میان صنعاء و شواری انتقالی "خودمختاری" است و این مسأله به نقطه اختلاف میان شورای انتقالی با کل یمن تبدیل شده است».

او در ادامه با رد خودمختاری، خواستار عقب‌نشینی شورای انتقالی از این تصمیم شد و به کنایه نوشت که این کار به نتیجه نخواهد رسید. العزی در پایان با نوعی حریف‌طلبی خطاب به شورای انتقالی نوشت: «خواهیم دید که چه کسی روی حرفش خواهد ایستاد، ما یا شما».

شورای انتقالی جنوب که حمایت دولت امارات را با خود به همراه دارد، در هفتم اردیبهشت ماه در استان‌های جنوبی یمن به طور یکجانبه اعلام خودمختاری کرد.

با این حال روزنامه البیان امارات روز یکشنبه در گزارشی مدعی شد که شورای انتقالی به دنبال گفت‌و‌گو با دولت صنعاء و انصارالله یمن است. (+) چنین ادعایی در حالی مطرح می‌شود که دولت مستعفی منصور هادی در شرایطی وخیمی به سر می‌برد و صرفا کنترل چند استان مرکزی را در دست دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول