اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انصارالله: سازمان ملل توافق مربوط به نفتکش صافر را نقض کرد

جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه سازمان ملل توافق مربوط به ارزیابی وضعیت نفتکش صافر در ساحل استان الحدیده را نقض کرده است، خواستار مداخله بی‌طرفانه طرف سوم در این قضیه شد.

انصارالله: سازمان ملل توافق مربوط به نفتکش صافر را نقض کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی انصارالله در صنعاء گفت که سازمان ملل توافق مربوط به ارزیابی وضعیت نفتکش صافر را نقض کرده است.

الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: «متأسفانه وزارت خارجه یمن به ما ابلاغ کرد که سازمان ملل توافقات صورت گرفته درباره نفت‌کش صافر را نقض کرده است، با وجود اینکه دفتر فرستاده سازمان ملل ملاحظات کتبی درخواست کرده بود اما ما آن‌ها را مسئول می‌دانیم و ما انتظار این فریبکاری را داشتیم».

 

وی افزود: «برای اینکه وارد بحث و جدل بی‌فایده نشویم، مداخله طرف سومی بین‌المللی را که در تجاوزات مشارکت ندارد و از فاجعه و کارشکنی اطلاع دارد، درخواست می‌کنیم».

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه گذشته پس از نشستی که بنا به درخواست دولت یمن برای بررسی بحران نفتکش «صافر» برگزار شد، از انصارالله برای اتخاذ اقداماتی در این باره و اعطای اجازه به کارشناسان سازمان ملل برای دسترسی به صافر درخواست کرد.

نفتکش صافر از چهار سال پیش در بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته است و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

شرکت نفت دولت صنعاء پیش از این گفته بود که ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی نوامبر ۲۰۱۶ مانع دسترسی به نفت‌کش صافر و اجرای اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری آن شده است.

پیشتر «احمد عبدالله دارس» وزیر نفت دولت نجات ملی یمن از سازمان ملل خواسته بود تا ائتلاف سعودی را برای تخلیه محموله صافر پیش از وقوع فاجعه زیست‌ محیطی، تحت فشار گذارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول