اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

لغو اقامه نماز جمعه در ۷ شهر خراسان شمالی

مسئول نمایندگی شورای هماهنگی ائمه جمعه خراسان شمالی از عدم اقامه نماز در 7 شهر استان خبر داد و گفت: بجنورد، اسفراین، شیروان، آشخانه، قاضی، پیش قلعه و صفی‌آباد وضعیت قرمز شیوع کرونا را تجربه می‌کنند و امکان اقامه نماز جمعه وجود ندارد.

لغو اقامه نماز جمعه در ۷ شهر خراسان شمالی

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به وضعیت اقامه نماز جمعه در شهرهای خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مبنی بر وضعیت قرمز در برخی از شهرهای استان، نماز جمعه این هفته فقط در مناطق سفید و زرد اقامه می‌شود.

وی شهرهای بجنورد، اسفراین، شیروان، آشخانه، قاضی، پیش قلعه و صفی‌آباد را محروم از اقامه نماز دانست و گفت: این شهرها وضعیت قرمز شیوع کرونا در آن‌ها ایجادشده است.

مسئول نمایندگی شورای هماهنگی ائمه جمعه خراسان شمالی همچنین از اقامه نماز در سایر شهرهای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۹ شهر دیگر استان نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچون الزام استفاده از ماسک و به همراه داشتن مهرنماز به‌صورت شخصی، ممنوعیت ورود افراد با سنین بالا و همچنین خردسالان اقامه می‌شود.

گفتنی است در خراسان شمالی، نماز جمعه در ۱۶ مرکز اقامه می‌شود و ۶ هزار تا ۱۲ هزار نفر از مردم در این آیین عبادی و سیاسی شرکت می‌کنند و هفته گذشته نیز نماز جمعه در شهرهای بجنورد و شیروان و گرمه لغو شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول