اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

اقدامات انستیتو نفت دانشگاه تهران برای افزایش ضریب بازیافت میدان آزادگان

رئیس کمیسیون انستیتو نفت دانشگاه تهران گفت:5 پایان نامه در مقطع دکترا، 29 پایان نامه در مقطع ارشد و 61 تز دکتری با موضوع چالش‌های میدان آزادگان انجام شده است. 17 عضو هیأت علمی و 40 فارغ‌التحصیل ارشد و دکترا در این طرح فعال بودند.

اقدامات  انستیتو نفت دانشگاه تهران برای افزایش ضریب بازیافت میدان آزادگان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدحسن پنجه‌شاهی رئیس کمیسیون انستیتو نفت دانشگاه تهران، در مراسم امضای قرارادهای تکمیل توسعه میدان آزادگان جنوبی و احداث واحد فراورش مرکزی بین شرکت مهندسی و شرکت پتروپارس، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت نفت در دوران فعلی تقویت دانشگاه‌ها و تربیت نیروهای متخصص در حوزه بالادستی صنعت نفت است.

وی افزود: در این راستا طرح مطالعاتی 9 میدان نفتی به 9 دانشگاه اعطا شده است که در این بین طرح مطالعاتی میدان آزادگان به دانشگاه تهران داده شده است. قرارداد توسعه میدان آزادگان از اسفندماه سال 95 جهت ازدیاد برداشت فناورانه از این میدان منعقد شده است.

پنجه‌شاهی گفت: مدت این قرارداد 10 سال بوده و بودجه طرح 36 میلیارد تومان و 6.5 میلیون یورو بوده است که از این مقدار 2.1 میلیارد تومان و 5.7 میلیون یورو برای توسعه طرح پرداخت شده است. شریک خارجی ما در این طرح یک شرکت فرانسوی بوده که در دوران تحریم نیز ارتباط‌مان را با آن حفظ کرده‌ایم. با افزایش ضریب بازیافت 10 درصدی میدان نفتی آزادگان جنوبی سالانه 2.7 میلیارد دلار به درآمدهای دولت اضافه می‌شود.

 رئیس کمیسیون انستیتو نفت دانشگاه تهران گفت: یکی دیگر از اقدامات انستیتو نفت دانشگاه تهران ایجاد بانک اطلاعاتی جامع برای میدان آزادگان جنوبی است که قابلیت دسترسی سریع به اطلاعات مخازن را فراهم کرده است. همچنین همکاری با کنسرسیوم مشاوران خارجی، کسب توانمندی و ارائه خدمات حرفه‌ای با روش‌ها و نرم‌افزارهای روز دنیا و انجام آزمایش‌های فناورانه ازدیاد برداشت از جمله دیگر اقدامات است.

وی گفت: یکی دیگر از این اقدامات هدفمند نمودن پایان نامه‌های در مقاطع مختلف تحصیلی در راستای افزایش ضریب بازیافت میدان آزادگان بوده است. در این راستا 5 پایان نامه در مقطع دکترا، 29 پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و 61 تز دکتری با موضوع چالش‌های مرتبط با میدان آزادگان انجام شده است. همچنین 17 عضو هیأت علمی و 40 فارغ‌التحصیل ارشد و دکترا به طور مشترک در این طرح فعال بودند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول