اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

ظرفیت تولید میدان آزادگان جنوبی به روزانه 320 هزار بشکه خواهد رسید

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: طبق این قرارداد ظرف 30 ماه ما به تولید 320 هزار بشکه نفت در روز و 200 میلیون فوت مکعب گاز همراه خواهیم رسید. هدف گذاری تولید در این میدان تولید روزانه 600 هزار بشکه نفت است.

ظرفیت تولید میدان آزادگان جنوبی به روزانه 320 هزار بشکه خواهد رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسعود کرباسیان معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امروز در مراسم امضای قراردادهای تکمیل توسعه میدان نفت آزادگان جنوبی و احداث واحد فرآورش مرکزی بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت پتروپارس در شرکت نفت ایران گفت: یکی از اولویت‌های شرکت ملی نفت که توسط وزیر نفت ابلاغ شده است و در راستای اقتصاد مقاومتی است توسعه میادین مشترک نفتی وگازی است که تا پایان این دولت قراردادهای توسعه‌ای آن تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: در این راستا امروز دو قرارداد مهم در باره بزرگترین میدان مشترک ایران با همسایگان یعنی میدان آزادگان جنوبی منعقد خواهد شد. به طور کلی میدان آزادگان شامل دو بخش جنوبی و شمالی بالغ بر 33 میلیارد بشکه نفت موجودی دارد که در بخش جنوبی آن حدود27 میلیارد بشکه موجود است. 

کرباسیان گفت: طبق این قرارداد ظرف 30 ماه ما به تولید 320 هزار بشکه نفت در روز و 200 میلیون فوت مکعب گاز همراه خواهیم رسید. برای افزایش ظرفیت این میدان ما در حال مذاکره با سایر شرکت‌های E&P  ایران هستیم و هدف گذاری ما در این میدان تولید روزانه 600 هزار بشکه نفت است.

* واحد فراورش میدان آزادگان جنوبی توسط متخصصان ایرانی احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: یکی از اولویت‌های دیگر شرکت ملی نفت همکاری با دانشگاه‌ها برای افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی است که سال 94 دستور آن توسط وزیر نفت به 4 شرکت اصلی وزارت نفت ابلاغ شد و ما کار تحقیقاتی با دانشگاه‌ها را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: تا به امروز با 8 دانشگاه برای افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی کار می‌کردیم و در حال مذاکره با 5 دانشگاه جدید برای انجام کار مطالعاتی در 12 میدان نفتی بزرگتر نیز هستیم.در این بین هیچ میدان بزرگی نخواهد بود که برای توسعه و ضریب بازیافت آن از ظرفیت نیروهای متخصص در دانشگاه استفاده نکرده باشیم. 

کرباسیان در پایان خاطرنشان کرد: امروز تفاهم‌نامه احداث بزرگترین واحد فراورش با شرکت پتروپاس منعقد می‌شود.طراحی و ساخت این واحد فراورش توسط متخصصان ایرانی انجام خواهد شد که البته برخی قطعات آن نیز وارداتی خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول