اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تجلیل از بانوان انقلابی و جهادگر اسلامشهر

دبیر ستاد عفاف و حجاب شهرستان اسلامشهر گفت: در هفته عفاف و حجاب از بانوان جهادگر و انقلابی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی تحت عنوان «زن تراز انقلاب» همچنین بانوانی که در چندماه اخیر در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده به یاری همیاران سلامت آمدند، توسط ستاد عفاف و حجاب شهرستان تجلیل می‌شود.

تجلیل از بانوان انقلابی و جهادگر اسلامشهر

مریم عظیمیان دبیر ستاد عفاف و حجاب شهرستان اسلامشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر با اشاره به اینکه حجاب و عفاف دو مقوله با ارزش در جامعه بشری به ویژه جوامع اسلامی است که موجب حفظ حریم امنیت و آرامش در جامعه می‌شود، اظهار کرد: روز بیست و یکم تیر ماه ۱۳۱۴ همزمان با قیام شهدای مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب، به عنوان روز ملی حجاب و آغاز هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده که هر ساله برنامه‌های متنوعی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، متفاوت از سال‌های گذشته و بدون تجمع و برپایی همایش، در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد عفاف و حجاب شهرستان اسلامشهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص الگوی زن مسلمان و سبک زندگی فاطمی ادامه داد: در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی در شبیخون فرهنگی قصد دارند عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند، وظیفه اصلی بر دوش بانوان و دختران است تا در حفظ عزت و کرامت زن و صیانت از حریم خانواده تلاش کنند.

عظیمیان به اهم برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در اسلامشهر اشاره و تأکید کرد: در این هفته از بانوان جهادگر و انقلابی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی تحت عنوان «زن تراز انقلاب» همچنین بانوانی که در چندماه اخیر در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده به یاری همیاران سلامت آمدند، توسط ستاد عفاف و حجاب شهرستان تجلیل می‌شود.

وی افزود: اجرای مسابقات فرهنگی، مانور برخورد و تذکر لسانی به مروجین بی‌حجابی، نمایشگاه عفاف و حجاب، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، مسابقات هنری و قرآنی، راه‌اندازی اتاق‌های مشاوره مسجد محور، برپایی کارگروه‌های تخصصی سازندگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در سطح شهرستان اسلامشهر و دیدار با خانواده معزز شهدا از دیگر برنامه‌های در حال اجرا در هفته جاری است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه سیدالشهدا(ع) اسلامشهر با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی در فضای مجازی با هدف ترویج فرهنگ کتاب، تصریح کرد: مسابقات کتابخوانی «دختران آفتاب» برای گروه سنی نوجوانان، تهیه کتاب «همیار فرهنگ» ویژه آرایشگران، مسابقات کتابخوانی برای بانوان شاغل در ادارات با موضوعات «مطلع عشق، خاطرات سفیر و فلسفه حجاب»، مسابقات فرهنگی در فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان تحت عنوان «دخترم با حجاب باش»، مسابقه ساخت کلیپ با موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از جمله برنامه‌هایی است که در طول هفته عفاف و حجاب در اسلامشهر برگزار می‌شود.

عظیمیان اضافه کرد: برپایی کارگاه‌های آنلاین در فضای مجازی با موضوعات «سبک زندگی اسلامی» برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده با حضور اساتید مجرب حوزه علمیه، حضور مشاوران اسلامی در پایگاه های بسیج مساجد، مانور فضای مجازی در اینستاگرام، گپ و تلگرام با موضوع «ایستاده‌ایم مثل گوهرشاد» و نصب پوسترهایی در ناوگان حمل و نقل عمومی و سطح شهر با مضامین عفاف و حجاب با استفاده از روایات ائمه معصومین  از جمله برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در شهرستان اسلامشهر است.

وی در پایان با اشاره به همکاری و حضور منسجم همه ادارات در تدوین و اجرای برنامه‌های ستاد عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: در این هفته کمک مؤمنانه حاوی سبد کالا، ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بین زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست توزیع می‌شود همچنین کارگاه توانش اقتصاد مقاومتی ویژه اشتغال‌زایی بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست نیز همزمان با هفته عفاف و حجاب در سطح شهرستان اسلامشهر راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول