اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

ساقه با طراوت ورزش دشتستان رو به خشکیدگی

در شهرستان پهناور دشتستان که روزگارى ورزش آن رونق فراوان داشت، امروزه نه تیمى با فعالیت حرفه‌اى یا حتى نیم حرفه‌اى وجود دارد نه لیگى و نه مسابقه‌اى.

ساقه با طراوت ورزش دشتستان رو به خشکیدگی

خبرگزاری فارس - شهرستان دشتستان، کوروش امینی:  ورزش در ایران و جهان قدمتى به بلنداى تاریخ دارد، لکن در برهه‌هایى از زمان دستخوش سیاست یا ناکارآمدى مدیریت قرار گرفته است. از دیرباز ورزش‌هایى که از ایران باستان و سفارش و توصیه بزرگان دین ما بودند در این ملک رواج و گستردگى داشت، ورزش‌هایى چون چوگان و شنا و تیراندازى و سوارکارى.

اما این ناکارآمدى و ضعف عواقبى دارد که نه تنها خوشایند نیست که در مواردى نیز نگران کننده خواهد بود.
تعطیلى ورزش به معناى عدم توجه به سلامت و قهرمان و پهلوان پرورى است، روحیه‌اى که همیشه در مردمان این کهن دیار بوده و خواهد بود. روحیه‌اى که باعث افزایش نشاط و بالابردن فرهنگ اجتماع نیز می‌شود، لکن افسوس و دریغ که با عدم توجه به این مقوله، ورزشکاران، قهرمانان و پهلوانان که همواره اعمال و رفتارشان مایه امید و نشاط در جامعه بود سرخورده و در بسیارى موارد افسرده شده‌اند.

استان بوشهر و دشتستان نیز همانند تمام نقاط آسیب دیده از این عدم توجه، آسیب پذیر شده‌اند، از تعطیلى لیگ‌ها و مسابقات فوتبال گرفته تا تعطیلى هیات‌ها و عدم برگزارى هر گونه مسابقات ورزشى و اجراى ورزش‌هاى همگانى.گواهى بر این مورد وضعیت بغرنج تیمهاى بوشهرى چون رده ته جدولى تیم شاهین بوشهر و وضعیت نامناسب مالى تیم پارس جنوبى جم است.

بی‌توجهی مسؤولان به ورزش دشتستان

در شهرستان پهناور دشتستان که روزگارى ورزش آن رونق فراوان داشت، امروزه نه تیمى با فعالیت حرفه‌اى یا حتى نیم حرفه‌اى وجود دارد نه لیگى و نه مسابقه‌اى. علت آن را باید در عدم حمایت و بى‌توجهى مسؤولین امر یافت چرا که این بى‌توجهى باعث خشک شدن زمین‌هاى چمن استادیوم‌ها و تعطیلى و کناره‌گیرى روساى هیات‌هاى ورزشى بخاطر ناتوانى و خستگى مفرط از دوندگى براى جذب بودجه جست‌وجو کرد.

بى‌سبب نیست که بگوییم این تعطیلى ورزش دشتستان باعث ورود خسارات بى‌بازگشتى به مردم و جامعه خواهد کرد. اخیرا نیز از جانب جوانان دشتستان و هواداران تیم پرسپولیس برازجان نامه‌اى براى جذب حمایت به نماینده محترم دشتستان در مجلس شوراى اسلامى نوشته شده و طلب کمک از نماینده مردم دشتستان شده، این امر حکایت از آن دارد که ورزش این شهرستان به شدت آسیب دیده و نیازمند کمک عاجل از جانب مسؤولین است.

تاثیر کرونا بر قول مسؤولان!

تعطیلى و شخم زدن چندین ساله، چمن ورزشگاه آبپخش و همچنین رو به زوال رفتن چمن استادیوم شهر شبانکاره نیز شاهدى بر عدم توجه به ورزش دشتستان است. در ماه‌هاى اخیر که اپیدمى کرونا دامنگیر جهان شده تاثیر فوق العاده‌اى نیز بر ورزش دشتستان هم داشته، چرا که قول مساعد براى احیاى چمن‌هاى خشکیده داده شده بود اما ورود این اپیدمى باعث به دست فراموشى سپردن قول‌هاى داده شده گردید.

آنچه که گمان مى‌شود این است که دولت فعلى که در حال گذراندن سال آخر خود است و جز توجه به مهار کرونا به چیز دیگرى توجه نخواهد کرد کما آنکه در هفت سال پیش نیز بى‌توجه به این امر بوده و اکنون نیز کرونا بهانه خوبى به دست آنها داده تا از ورزش و توجه به آن فاصله بگیرد.

صد حیف که این دولت علاوه بر ضعف و شکست در تمامى وعده‌هاى خود با بى‌توجهى به این مقوله نیز خاطره‌اى خوش از خود و عملکردش در اذهان باقى نگذاشت. این تعطیلى تبعات فراوانى می‌تواند داشته باشد از دور شدن مردم از ورزش گرفته تا روى آوردن به مقوله هاى خلاف ورزش و روحیه پهلوانى از قبیل اقبال به مواد مخدر و مشروبات الکلى، در حالى که جوانان بجاى روى آوردن به ورزش در حال روى آوردن به این قبیل موارد مى‌باشند.

تعطیلی ورزش و افزایش اعتیاد در جوانان

گواه این حرف آمار روزافزون جوانان سیگار به دست و اعتیاد است که در بسیارى موارد به مواردى همچون اعتیاد به آن و نابینا شدن بر اثر مصرف مسکرات منجر می‌شود.

به یاد نداریم که ورزشکاران هیزم‌ ترى به مسؤولین فروخته باشند که اینگونه با بى‌توجهى خود و عدم تخصیص بودجه به این امر خطیر زمینه و راه ورود جوانان را به مسائل حاشیه‌اى فراهم مى‌آورند.

امید است تدبیرى اندیشیده شود تا دیگر بیش از این شاهد افول ورزش و روحیه ى ورزشکارى و قهرمان و پهلوان پرورى در این خطه نباشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول