اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

یک بام و دو هوا در ورزش خوزستان

دستگاه ورزش استان خوزستان در نوع مدیریت خود دچار نوعی جهت‌گرایی و عدم توازن در تخصیص اعتبار به مناطق مختلف است.

یک بام و دو هوا در ورزش خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، تخصیص سرانه‌های ورزشی از محل اعتبارات تملک و دارایی هر استان از وظایف ذاتی مراکز تصمیم‌سازی ورزش منطقه مورد اشاره است که اداره کل ورزش و جوانان متولی این امر در هر استان به شمار می‌رود و با توجه به وعده‌هایی که از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان مبنی بر ایجاد اماکن ورزشی در استان خوزستان داده می‌شود لزوم پیگیری‌ این وعده‌ها با توجه به از دست رفتن زمان مشخص شده برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها، بیش از پیش احساس می‌شود.

وعده‌هایی که ارائه آن، جامعه کم‌برخوردار ورزش را امیدوار می‌کند اما عدم تحقق آنها، یأس دوچندانی را به این قشر تزریق خواهد کرد؛ بیان آن‌ها در محافل مختلف، باید تضمین اجرایی داشته باشد و با اطمینان از انجام آن عنوان شود.

به‌تازگی تأسیس بزرگترین دهکده ورزشی جنوب کشور در منطقه آزاد اروند در خروجی رسانه‌ها قرار گرفت که لازم است رسانه‌ای شدن چنین اقدامات را آسیب‌شناسی کرد، همانطور که پیش از این، وعده‌هایی در خصوص تکمیل ورزشگاه شهید جهان‌آرا و خانه کشتی خرمشهر داده شد اما جز یک کامیون آجر، اقدام دیگری در خصوص آن صورت نگرفت.

وعده‌های محقق نشده و پروژه‌های بر زمین مانده

همچنین تفاهم‌نامه‌هایی که برای تکمیل پروژه های عمرانی ورزش در آبادان از جمله هتل ورزش این شهرستان منعقد شد، با خلف وعده از سوی نهاد متولی ورزش در استان خوزستان همراه بوده است. 

به نظر می‌رسد اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، گرفتار نوعی سیاسی کاری شده است و هر جا برخی نمایندگان مجلس، لب به اعتراض گشوده و در جهت ایجاد کارنامه برای اقدامات خود هستند، دیواری کوتاه تر از ورزش خوزستان برای ایجاد پروژه‌های ورزشی وجود ندارد، بر همین اساس است که اعتبارات بسیاری در چند سال گذشته به سمت برخی شهرستان‌ها گسیل شده که ناشی از پیگیری‌های نماینده این شهرستان است که پیکان انتقادات خود را به سمت نهاد متولی ورزش در استان نشانه می‌رود.

از دیگر اقداماتی که منجر به عدم تمرکز اعتبارات در سایر نقاط استان خوزستان شده، عدم توجه به نیاز برخی مناطق به اماکن ورزشی است و چون این قبیل اقدامات، دارای بازخورد سیاسی نبوده و پیگیری لازم نیز از سوی نماینده منطقه مربوطه صورت نگرفته است، مسکوت مانده است.

عدم توجه به نیاز سایر مناطق

جواد چنانی سرداری عضو شورای روستای خویس شوش در این راستا، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در آذرماه سال ۹۷ از استاندار خوزستان درخواست احداث مجموعه ورزشی در روستای خویس کردیم. استاندار به مدیر کل ورزش و جوانان استان دستور داد که سالن ورزشی احداث شود، از سال ۹۷ دنبال این درخواست بودیم یک زمین ورزشی ۱۷ هزارو ۵۰۰ متر به همراه سند که از امکانات برق و آب رایگان نیز برخوردار است به صورت رایگان به اداره ورزش و جوانان دادیم که سالن ورزشی چند منظوره برای ما احداث کند.

وی یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه و برنامه‌ریزی اعتبارات مورد نیاز این پروژه را  در کمیسیون ماده ۲۳ مصوب شد و به شهرستان ابلاغ کرد که شهرستان یک میلیارد تومان اعتبار به این  پروژه احداث سالن ورزشی  اختصاص داد اما اداره ورزش و جوانان می‌گوید اعتبارات اختصاص داده شده به این پروژه کم است در حالی که در اندیمشک ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار به ورزش دادند خویس یک و هزارو ۲۰۰ خانوار دارد و  شهر شدیم اما  هنوز ابلاغ نشده به شهرستان چرا که جمعیت ما بالای ۵۰ هزار نفر است.

 

به گزارش فارس،گر چه ایجاد امکانات و اماکن ورزشی از محل اعتبارات ارزش افزوده تخصیص یافته و سهم قانونی همه شهرهای استان برای افزایش سرانه ورزشی به‌شمار می‌رود،  تأسیس اماکن ورزشی از محل این‌گونه اعتبارات از وظایف ذاتی اداره کل ورزش و جوانان استان قلمداد می‌شود.

رها سازی سرمایه‌های ملی و سوق آنها به سمت فرسایش

این معضلات تنها در بخش تخصیص اعتبارات ختم نمی‌شود بلکه در حیطه نگهداری از اماکن ورزشی خوزستان همچون ورزشگاه غدیر اهواز و نفت و گاز اروندان و حتی تختی اهواز، نمره قابل قبولی نگرفته است و تا زمانی که نمایندگان مردم در مجلس و شورای اسلامی مطالبه‌ای در خصوص این موضوع صورت نداده بودند، عملاً اقدامی در راستای حفظ و نگهداری این سرمایه‌های ملی صورت نپذیرفت و تکلیف استادیوم تازه تأسیس خرمشهر نیز همچنان نامعلوم است.

اگر قرار بر این باشد که اعتبارات عمومی یک استان در یک مکان معطوف و تنها به نیازسنجی‌های یک حوزه برای بالا بردن شاخص‌های رضایتمندی در افراد سیاسی صورت پذیرد، مطمئناً این سایر نمایندگان نیز با استفاده از این رویه، ضمن بالا بردن فهرست عملکرد خود، نسبت به تضییع حقوق سایر ورزشکاران و جوانان نیازمند به امکانات ورزشی اهتمامی غیرعمد و خارج از توجه متولیان امر صورت خواهد گرفت.

گزارش: علی دایلی

انتهای پیام/72013/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول