اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خسارت سیل تابستانی به 60 واحد مسکونی و 200 هکتار از شالیزارهای گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در خصوص آخرین جزئیات خسارت سیل امروز در شرق استان گفت: سیل تابستانی امروز به 60 واحد مسکونی و 200 هکتار از شالیزارهای استان گلستان خسارت وارد کرد.

خسارت سیل تابستانی به 60 واحد مسکونی و 200 هکتار از شالیزارهای گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدرضا قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش 100 میلیمتری باران در کمتر از دو ساعت در شرق استان خسارت‌هایی را در بخش‌هایی از شهرستان‌های مینودشت و گالیکش به بارآورد و بخشی از راه‌های این مناطق نیز بسته شد.

وی از تشکیل مدیریت‌های بحران شهرستان ها بلافاصله پس از وقوع سیل خبر داد و تصریح کرد: نیروهای فنی و تخصصی سریعا وارد عمل شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان افزود: پس از وقوع سیل راه‌های اصلی در محل روستای دارآباد گالیکش و یکی از راه‌های اصلی استان گلستان به خراسان و همچنین محور دوزین در شهرستان گالیکش، محور ارتباطی چهل چای و روستاهای بالادست مینودشت بسته شد و مابقی مناطق به دلیل رانش و یا به دلیل رسوب گذاری که در محور راه اتفاق افتاد مشکل تردد ایجاد کرد.

قادری با اشاره به اینکه بلافاصله نسبت به بازگشایی مسیرها توسط ماموران راهداری همان شهرستان اقدام شد، ابراز کرد: در حال حاضر تمامی راه‌های مواصلاتی برقرار است و تردد انجام می‌شود.

وی پیرامون خسارت اولیه سیل امروز به بخش مسکن گفت: حدود 60 واحد مسکونی تقریبا به دلیل رسوب و آبگرفتگی دچار خسارت شد که قالبا تعمیری بودند، این سیلاب خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان بیان کرد: در بخش کشاورزی نیز حدود 200 هکتار شالیزار که غالبا نسق بودند بین 40 تا 60 درصد برآورد شده که خسارت دیدند، دستگاه‌های اجرایی استان در حال برآورد ریالی خسارت‌های دقیق هستند که پس جمع بندی، میزان خسارت نهایی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/83001/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول