اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بارش 100 میلیمتر در یک‌ساعت در روستای «دارآباد» گالیکش/ جاری شدن سیل در بخش‌های از شرق گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از بارش 100 میلیمتر در یک ساعت در «روستای» دارآباد گالیکش و جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از شرق گلستان خبر داد.

بارش 100 میلیمتر در یک‌ساعت در روستای «دارآباد» گالیکش/ جاری شدن سیل در بخش‌های از شرق گلستان

سیدرضا قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به بارش‌های رگباری بامداد امروز اظهار کرد: خوشبختانه با وجود جاری شدن سیل در برخی از بخش‌های شرق گلستان خسارت جانی گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: این بارش‌های موجب وقوع سیلاب در چهار روستای بخش «لوه» شهرستان گالیکش و بخش‌هایی از شهرستان مینودشت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: در روستای «دارآباد» شهرستان گالیکش بارش باران موجب شد که در بند انحرافی این روستا رسوبات و شاخه و تنه‌های درخت باعث سرریز شدن آب  شد.

قادری افزود: همچنین در واژگون شدن یک خودرو در همین مسیر دو نفر از سرنشینان این خودرو دچار جراحت مختصر شدند که پس از انتقال به مراکز درمانی تحت مداوای سرپایی قرار گرفتند و حال عمومی آنها نیز مساعد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا این لحظه هیچ خسارت جانی گزارش نشده است، ادامه داد: بارش حدود 100 میلیمتر باران در بازه زمانی کمتر از یک ساعت موجب جاری شدن سیلاب در روستاهای «دارآباد»، «اجن قره‌خوجه»، «قانجق شهرک» و «منجیلو» شده و خساراتی را به محصولات زراعی، دام، مسکن و تأسیسات زیربنایی وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به اینکه در شهرستان مینودشت نیز شاهد آبگرفتگی در سطح شهر مینودشت بودیم، یادآور شد: در روستاهای بالادست شهرستان مینودشت «محور چهل چای» به دلیل رانش، راه ارتباطی قطع شده و مأموران راهداری مشغول بازگشایی این مسیر ارتباطی هستند.
قادری گفت: از همان ساعات اولیه طبق ابلاغ به اعضای مدیریت بحران این شهرستان‌ها برای برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران، گروه‌های ارزیاب بنیاد مسکن برای برآورد خسارت و گروه‌های امدادی هلال احمر به منظور امدادرسانی در مناطق حادثه‌دیده مستقر شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: پس از دریافت گزارش اولیه از سطح خسارت‌های در بخش‌های مختلف،‌ میزان نهایی خسارات وارده، پس از برآورد توسط دستگاه‌های مربوطه به اطلاع عموم رسانده خواهد شد. 

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول