اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حرم امامزاده محمد بن موسی الکاظم(ع) به قطب زیارتی شمال غرب شیراز تبدیل شود

عضو هیئت امنای حرم امامزاده محمدبن‌ موسی‌الکاظم(ع) گفت: این حرم می‌تواند به سومین زیارتگاه و قطب فرهنگی زیارتی در شمال غرب شهر مقدس شیراز تبدیل شود.

حرم امامزاده محمد بن موسی الکاظم(ع) به قطب زیارتی شمال غرب شیراز تبدیل شود

سردار محمدعلی شیخی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس در شیراز  اظهار داشت: امروز جلسه‌ای برای توسعه حرم محمدبن‌موسی‌الکاظم(ع) با حضور چهار نماینده شیراز و زرقان در مجلس، شهردار منطقه، هیئت امنای امامزاده، معتمدین محل و نماینده باغداران قصردشت برگزار شد.

وی افزود: موضوع و کار اصلی توسعه حرم است و طرح‌های مکمل آن ایجاد یک بازار سنتی در نزدیکی پایانه اتوبوس‌رانی و ایجاد یک پایانه بزرگ گل و گیاه خواهد بود.

کار اصلی، توسعه حرم امامزاده محمد بن ‌موسی‌الکاظم(ع)  است

عضو هیئت امنای حرم امامزاده محمد بن ‌موسی‌الکاظم(ع) درمورد پایانه گل و گیاه توضیح داد: باغی در دو طرف بازار قرار گرفته به اسم باغ علیشاهی که در آنجا تصمیم است یک پایانه بزرگ گل و گیاه ایجاد شده و در آن کلیه امور مربوط به گل و باغداری صورت پذیرد.

این طرح به‌دنبال افزایش ظرفیت فضای معنوی شهر و رفع مشکل باغداران قصردشت است

شیخی با بیان اینکه در این طرح به دنبال افزایش ظرفیت فضای معنوی شهر و رفع مشکل باغداران قصردشت هستیم، تصریح کرد: این طرح به منظور اجرای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل کردن امامزادگان به قطب‌های فرهنگی در کشور می‌باشد و امامزاده محمدبن‌موسی‌الکاظم(ع) می‌تواند به یک پایگاه بزرگ فرهنگی و یک ظرفیت توریستی، سیاحتی و زیارتی برای شمال غرب شیراز تبدیل شود.

این فعال فرهنگی مذهبی اضافه کرد: بعد از حرم‌های مطهر شاهچراغ(ع) و سید علاالدین حسین(ع)، حرم محمدبن‌موسی‌الکاظم(ع) می‌تواند به سومین زیارتگاه در شهر شیراز تبدیل شده و در آینده بتواند در سطح کشور و حتی بین المللی مطرح گردد.

تبدیل حرم امامزاده محمد بن‌  موسی‌الکاظم(ع)  به سومین زیارتگاه شیراز 

وی با اشاره به گرفتن مجوزها و تملک‌های لازم بیان داشت: شهرداری شیراز و اوقاف موافقت خود را برای طرح توسعه حرم محمدبن‌موسی‌الکاظم(ع) اعلام داشته‌اند و همچنین طرح جامع محله درحال تصویب است.

عضو هیئت امنای حرم امامزاده محمد بن ‌موسی‌الکاظم(ع)  با ذکر اینکه جلسه امروز با نمایندگان مجلس برای رسیدن به راهکارهای اجرا و وارد فاز اجرایی شدن بوده است، عنوان داشت: مقرر شد در هفته آینده جلسه‌ای با عوامل ذی‌ربط و دستگاه‌های مرتبط با این طرح برگزار شده و در یک مراسم رسمی کلنگ آن برزمین زده و کارهای اجرایی آن آغاز شود.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول