اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جلوگیری از طلاق و اعتیاد در سند توسعه فرهنگی شهرها دیده شود

معاون اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با بیان اینکه امروزه بحث طلاق و اعتیاد باید در سند توسعه فرهنگی شهرها دیده شود، گفت: باید با کسب نتایج مثبت در این بخش مشکلات شهروندان و افراد آسیب‌دیده رفع شود و برای برون‌رفت از مشکلات بهترین خدمات لحاظ گردد.

جلوگیری از طلاق و اعتیاد در سند توسعه فرهنگی شهرها دیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حسین اخوان ظهر امروز در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده این شهرستان اظهار کرد: با تعامل و همراهی نهادهای اجرایی می‌توان در زمینه ارائه خدمات به مناسب آسیب‌پذیر اقدام کرد.

وی با اشاره به حمایت‌های استانداری مازندران و مدیران شهرستانی، افزود: تاکنون با حمایت و همدلی مدیران توانستیم در ارائه خدمت به محلات هدف در شهرها موفق باشیم.

معاون آسیب‌ها و مسائل اجتماعی اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با اعلام اینکه دو منطقه امت‌آباد و رضوان ۳۸ در شهرستان آمل از مناطق آسیب‌پذیر هستند که با تلاش مدیران و مسؤولان آرامش خوبی به همراه ثبات منطقه امت‌آباد وجود دارد، تصریح کرد: ولی این منطقه نیازمند مدیریت و درایت بیشتر است.

این مسؤول یادآور شد: در منطقه رضوان ۳۸ نیز باید با همراهی مسؤولان اقدامات سازنده انجام شود تا از وضعیت ناخوشایند کنونی رهایی یابد.

اخوان خاطرنشان کرد: براساس قانون باید نهادها و ادارات در بحث تکدی‌گری و جمع‌آوری متکدیان تلاش مضاعف داشته باشند البته امروزه یکی از مهم‌ترین مسائل در مناطق آسیب‌پذیر به نوع آسیب و تنوع آن بازمی‌گردد که تنها با برگزاری کلاس‌های آموزشی نمی‌توان به اهداف مختلف رسید.

وی با اشاره به اینکه باید با برنامه‌ریزی درازمدت و کم کردن فاصله طبقاتی فقر مطلق را از بین برد، متذکر شد: فقر مطلق موجب بروز مشکلاتی همانند سرقت، اعتیاد، طلاق و بسیاری از معضلات می‌شود.

معاون آسیب‌ها و مسائل اجتماعی اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با تأکید بر اینکه کشورمان همانند دیگر کشورهای دنیا از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون درگیر ویروس کرونا است و این روزها شیوع آن در برخی شهرها بیشتر شد، بیان کرد: باید به ویروس کرونا در مناطث آسیب‌پذیر بیشتر توجه شود.

این مسؤول با بیان اینکه امروزه بحث طلاق و اعتیاد باید در سند توسعه فرهنگی شهرها دیده شود، افزود: با کمک دفتر امور اجتماعی استانداری و همکاری همه نهادها در این بخش می‌توان به گام‌های مثبت رسید تا مشکلات شهروندان و افراد آسیب‌دیده رفع شود و برای برون‌رفت از مشکلات بهترین خدمات لحاظ گردد.

وجود دو منطقه آسیب‌پذیر امت‌آباد و رضوان ۳۸ در آمل

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان آمل در این نشست با بیان وجود دو منطقه آسیب‎پذیر رضوان 38 و امت‎آباد در مناطق مسکونی این شهرستان، اظهار کرد: باید در زمینه بررسی آسیب‌های اجتماعی و برون‌رفت از آن تصمیمات اساسی از سوی مسؤولان استانی اتخاذ شود و برای اجرای برنامه‌های محوری باید اعتبارات لازم تأمین شود.

قدرت‌الله نائیج‌نژاد با اشاره به فعالیت ادارات مختلف با ساخت خانه محله از سوی شهرداری و اداره راه و شهرسازی در منطقه آسیب‌پذیر امت‌آباد، افزود: مشاوره و خدمات متنوع در این منطقه به همشهریان ارائه می‎شود تا از بسیاری چالش و آسیب جلوگیری شود.

وی با اعلام اینکه در منطقه رضوان ۳۸ هم با همکاری سپاه پاسداران و اداره بهزیستی آمل مهدکودک برای آموزش کودکان در منطقه هدف ایجاد شد، تصریح کرد: با پشتوانه مالی و اعتبارات دولتی می‌توان در مناطق آسیب‌پذیر دست به اقدامات اساسی و ماندگار زد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول