اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آتش سهل‌انگاری در مراتع زنجان/ آمار آتش‌سوزی‌ها 4 برابر شد

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: آمار آتش‌سوزی مراتع زنجان نسبت به سه ماهه نخست سال قبل چهار برابر شده است.

آتش سهل‌انگاری در مراتع زنجان/ آمار آتش‌سوزی‌ها 4 برابر شد

محسن پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هر ساله با آغاز فصل تابستان و خشک شدن گیاهان مرتعی دوستداران محیط زیست، نگران وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها هستند.

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان تصریح کرد: از طرفی بارندگی‌های خوب امسال موجب رویش قابل توجهی گیاهان مرتعی شده که با آغاز فصل گرما و در صورت رعایت نکردن، احتمال وقوع آتش افزایش می‌یابد.

وی یکی از موانع اصلی برسر راه خاموش کردن آنی آتش سوزی مراتع را صعب العبور بودن مناطق دچار حریق دانست و تصریح کرد: در همین راستا از شهروندان درخواست داریم نکات ایمنی را در مراتع بیشتر رعایت کنند.

آتش زدن علف‌های هرز، کاه و غیره سبب بروز حریق‌های وسیعی در سطح باغات، مزارع و حتی جنگل و مراتع بر جای می‌گذارد

 

پناهی با اشاره به اینکه آتش زدن علف‌های هرز، کاه و غیره سبب بروز حریق‌های وسیعی در سطح باغات، مزارع و حتی جنگل و مراتع بر جای می‌گذارد که خسارات سنگینی را در بردارد، از شهروندان خواست از رها کردن ته سیگار روشن، ذغال گداخته و روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند.

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان همچنین آماری از آتش‌سوزی‌های رخ داده در مراتع طی سه ماهه نخست امسال ارائه کرد و گفت: در حالی آمار آتش سوزی‌ها به بیش از 190 مورد رسیده است که در سه ماهه نخست سال قبل فقط 50 مورد آتش‌سوزی مراتع را داشتیم.

روزانه حداقل 10 عملیات مربوط به اطفای حریق توسط آتش‌نشانان انجام می‌شود

 

پناهی با اشاره به اینکه روزانه حداقل 10 عملیات مربوط به اطفای حریق توسط آتش‌نشانان انجام می‌شود، اضافه کرد: حتی در یک روز که بالاترین پیک کاری بود، 28 عملیات اطفای حریق انجام شد.

وی تصریح کرد: هرچند که در سه ماهه دوم سال گذشته بیشترین پیک آتش‌سوزی در زنجان بود، اما با این حال از شهروندان درخواست داریم در زمان حضور در مراتع نکات ایمنی پیشگیری از آتش سوزی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول