اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انجام 103 عملیات حریق توسط آتش‌نشانی زنجان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: خردادماه امسال 103 مورد مربوط به عملیات حریق بوده است که از کل عملیات‌های حریق نیز 57 مورد مربوط به علف هرز، دو مورد حریق منزل، 9 حریق مغازه و چهار مورد وسایل نقلیه بوده است.

انجام 103 عملیات حریق توسط آتش‌نشانی زنجان

مجید امیرفضلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با گرم شدن هوا، شاهد افزایش حریق در مراتع و علف‌زارها هستیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه در آتش‌سوزی‌ها عوامل انسانی و طبیعی دخیل هستند، گفت: متأسفانه در برخی مواقع افراد پس از اینکه در طبیعت اقدام به روشن کردن آتش می‌کنند، آن را خاموش نمی‌کنند و با گسترش باد آتش گسترش پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تابستان گرمای فصلی و کمبود آب و رطوبت موجب خشک شدن علف‌های هرز در سطح باغات و مزارع می‌شود، اضافه کرد: در برخی از مواقع سهل‌انگاری و عدم آگاهی موجب بروز بسیاری از آتش‌سوزی‌های باغات، جنگل و مراتع می‌شود.

امیرفضلی با اشاره به اینکه آتش زدن علف‌های هرز، کاه و... سبب بروز حریق‌های وسیعی در سطح باغات، مزارع و حتی جنگل و مراتع بر جای می‌گذارد که خسارات سنگینی را در بردارد، از همین رو از شهروندان می‌خواهیم از انداختن ته سیگار روشن، ذغال گداخته و روشن کردن آتش در چنین مکان‌هایی که می‌تواند عامل بروز آتش‌سوزی شود، خودداری کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ادامه داد: 95 درصد از آتش سوزی‌ها توسط عامل انسانی اتفاق می‌افتد، بنابراین باید فرهنگ استفاده از منابع طبیعی و جنگل‌ها را ارتقا داد تا شاهد کاهش آتش‌سوزی‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه از اول خرداد تا بیستم این ماه 7 هزار و 730 تماس با 125 انجام شده است، تصریح کرد: از این تعداد به 5 هزار و 364 تماس پاسخ داده شده و 155 تماس نیز منجر به عملیات شده است.

امیرفضلی با اشاره به اینکه در این مدت 155 عملیات توسط آتش‌نشانی انجام شده است، تصریح کرد: از این تعداد 103 مورد مربوط به عملیات حریق بوده است که از کل عملیات‌های حریق نیز 57 مورد مربوط به علف هرز، دو مورد حریق منزل، 9 حریق مغازه و چهار مورد وسایل نقلیه بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان همچنین تعداد عملیات‌های نجات را 36 مورد اعلام کرد و گفت: تعداد عملیات متفرقه نیز 16 مورد بوده است.

وی همچنین در ارتباط با عملیات‌های زنده‌گیری حیوانات نیز گفت: در فروردین امسال 11 مورد عملیات زنده‌گیری، اردیبهشت‌ماه 19 مورد و در خردادماه نیز 18 مورد عملیات انجام شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول