اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حقوق بشر آمریکایی طنزی تلخ برای بشریت است

امام جمعه نکا گفت: حقوق بشر آمریکایی؛طنزی تلخ برای بشریت است که به بهانه حقوق بشر بر جهانیان ظلم می‌کند.

حقوق بشر آمریکایی طنزی تلخ برای بشریت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی‌لائینی، در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: روز افشای حقوق بشر آمریکایی از مناسبت‌هاست که در واقع با این قانون بر جهان بی‌عدالتی می‌کنند.

وی افزود: همه ما دارای حقوق قانونی و خدایی هستیم و این در حالی است که امپریالیسم حقوقی درست کرد که با این اهرم و بهانه به هر کشوری تاخت و تاز دارند.

امام جمعه نکا گفت: حقوق بشر آمریکایی می‌گوید اسرائیل حق دارد و فلسطین حق ندارد؛ کودکان بی دفاع یمن بمیرند و این حقوق بشر آنان است و همچنین حمله به سردشت و سقوط هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس از جنایت‌های امریکا به بهانه حقوق بشر است.

محمدی‌لائینی با اشاره به مناسبت‌های مختلف هفته افزود: هفته مبارزه با مواد مخدر را داریم که باید مراقب باشیم و این مسأله عبرت‌آموزی باشد تا جوانان معصوم در دام اعتیاد گرفتار نشوند.

وی بیان کرد: باید دست مافیای مواد از بالا قطع شود و باید اهتمام جدی برای مقابله و طرح جدیدی داشته باشیم و جوانان را نجات دهیم.

امام جمعه نکا سوء قصد به جان رهبری در سال 60 را از دیگر مناسبت‌ها اعلام کرد و یادآور شد: خداوند نخواست و منافقان کوردل ناکام ماندند و  رهبری برای هدایت این جامعه زنده ماندند.

این مسئول با اشاره به روز هفتم تیرماه و شهادت شهید بهشتی و یارانش گفت: منافقان کوردل در حملهای دیگر در هفتم تیرماه شهید بهشتی و یارانش را از ما گرفتند که به گفته امام راحل، بهشتی یک ملت و خار چشم دشمنان بود.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه تجلیل از امامزادگان را پیش رو داریم ؛ خاطر نشان کرد: حداقل 5 هزار امام و امامزاده در ایران اسلامی داریم که شناخته شده‌اند و افتخار بزرگی برای ماست که ایران مأمن آنان هستند و مرقد امامزادگان، پناهگاه ارادتمندان است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در ایام تعطیلات و غیر از آن در اطراف امامزادگان برخی از افراد، حرمت را حفظ نمی‌کنند و تنها از فضای سبز استفاده می‌کنند و همه مسؤول هستیم و باید از لهو و لعب جلوگیری شود.

خطیب جمعه نکا افزود: روز صنعت و معدن را پیش رو داریم و ایران از نظر منابع انسانی و معدنی و زیرزمینی غنی است و به دلیل عدم رعایت برخی از موارد با مشکل روبرو هستیم.

وی یادآور شد: دارای ظرفیت‌های مختلف انسانی و زیرزمینی هستیم که برخی بالفعل است و باید برای ظرفیت‌های بالقوه پای کار باشیم.

امام جمعه نکا با اشاره به اتفاقات اخیر در آمریکا اظهار کرد: 13 درصد آمریکایی‌ها رنگین پوست هستند و از نظر آمریکا سیاهان حق حیات ندارند؛ در حالی که اسلام برای همه حق و حقوق خاص قائل است و افراد از نظر انسانیت با هم برابر هستند.

این مسؤول افزود: سردشت شهری در ایران است که بمب شیمیایی میکروبی ریختند و مردم را نابود کردند و این روز روز مبارزه با سلاح شیمیایی و میکروبی نام گرفت که با آمریکا مقابله شود.

محمدی‌لائینی گفت: مرگ بر آمریکا ما به دلیل ظلم و ستمی است که سران آمریکا بر جهان روا داشته است.

انتهای پیام/86002/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول