اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وزارت بهداشت به‌خوبی به کمک هرمزگان آمده است/ وضعیت هرمزگان همچنان بحرانی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: وزارت بهداشت در هفته‌های اخیر کمک‌های بسیار خوبی به هرمزگان کرده است و در جلسه روز گذشته با معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور، اعتبارات بسیار خوبی به استان اختصاص پیدا کرد.

وزارت بهداشت به‌خوبی به کمک هرمزگان آمده است/ وضعیت هرمزگان همچنان بحرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین فرشیدی ظهر امروز در یک نشست خبری به بیان اقدامات و تلاش‌ها در هرمزگان در زمینه مهار بیماری کرونا پرداخت و گزارشی از پیگیری‌ها در این حوزه و ارتقای ظرفیت‌های درمانی این استان پرداخت.

برگزیده‌ای از این اظهارات در ادامه می‌آید:

* در بجث نیروی انسانی توانستیم این قول را از دکتر نوبخت در جلسه دیروز با استاندار و مجمع نمایندگان با ایشان بگیریم که 600 نفر جذب نیروی جدید داشته باشیم. در زمینه تقویت سیستم‌های سرمایشی نیز بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار برای کل بیمارستان‌های استان اختصاص یافت و امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر این اعتبارات را جذب کنیم.

* ساخت بیمارستان‌های استان مقرر شد تا شتاب بیشتری بگیرد.

* بیمارستان شریعتی بندرعباس را بزودی تحویل خواهیم گرفت تا تجهیز آن را به سرعت انجام دهیم.

* از نمایندگان استان بسیار سپاسگزارم که پیگیری‌های بسیاری خوبی در این زمینه داشتند و از استاندار و سازمان برنامه وبودجه هرمزگان نیز تشکر ویژه دارم که تمام وقت در این زمینه در حال پیگیری هستند.

* در حال حاضر وضعیت بهتری پیدا کرده‌ایم. شمار فوتی‌ها کمتر شده است و روند رو به بهبود است اما شمار موارد مبتلا رو به افزایش است و نباید احساس کنیم که شرایط تغییر پیدا کرده است.

* بیش از 30 نفر در آسی‌یو هستند که وضعیتی وخیم دارند.

* اکسیژن‌ساز جدید شهید محمدی تحویل شده است و بزودی عملیاتی خواهد شد.

* با کمک یکی از صنایع استان مخزن جدید اکسیژن نصب شده است و طی یکی دو روز دیگر عملیاتی خواهد شد.

* 25 تخت آی‌سی‌یو جدید در استان به صورت جدید ایجاد شده است. تمام تلاش ما این است که بیماران زیر ونتیلاتور نروند و از دستگاه‌های غیرتهاجمی 

* برای بالگرد اورژانس از ظرفیت نیروی دریایی سپاه استفاده می‌کردیم و دیروز مقرر شد تا بالگرد اورژانس مستقلی در اختیار استان باشد.

* برای بشاگرد مقرر شد تا 3 آمبولانس ویژه برای بشاگرد اختصاص پیدا کند که هزینه هر آمبولانس بیش از 2.5 میلیارد تومان است که بتوانند انتقال بیماران را با سرعت و توان بیشتری انجام دهد.

* فعلا در اوج قله بیماری در استان بخصوص در بندرعباس قرار داریم و همچنان از مردم می‌خواهیم که نهایت رعایت موارد بهداشتی را داشته باشند.

* ما آمار را کتمان نمی‌کنیم. هر روز آمار را به وزارت بهداشت ارائه می‌کنیم و خبر رسمی آن را نماینده وزارت بهداشت که سخنگوی آن است، اعلام کند. تعارض در آمارها ممکن است ناشی از ارسال دیر و زود برخی آمار از 60 دانشگاه علوم پزشکی به تهران بروز کند که مقرر شد تا این آمار مستقلا از تهران اعلام شود.

* بیش از 150 نفر کادر درمان ما همچنان مبتلا به کرونا هستند. برخی از پرستاران و پزشکان بهبود یافته‌اند و به کار خود بازگشته‌اند و برخی دیگر نیز در قرنطیه هستند تا وضعیت آنها بهبود پیدا کنند.

* در مورد استفاده از کار درمان استان‌های معین درخواست‌هایی داشته‌ایم که اگر پرستارانی هستند که بتوانند به ما کمک کنند، متقاضی هستیم. برای پرستاران قرارداد 89 روزه داریم و حقوق آنها را نیز به موقع پرداخت خواهیم کرد اما برای استخدام آنها تحت اختیار بنده نیست. در مورد استخدام جدید نیز استانی آزمون برگزار خواهیم کرد. به فوق تخصص ریه و متخصص عفونی و متخصص داخلی نیز نیاز داریم که اعلام نیاز کرده‌ایم.

* اعزام بیمار مبتلا به کرونا به استان‌های همجوار نداشته‌ایم. در حوزه دارو نیز هیچ مشکلی نداریم و به اندازه کافی در اختیار داریم.

* برخی بیماران در مراحل درمان کرونا بوده‌اند اما به ناگاه سکته کرده‌اند و یا بیماری زمینه‌ای آنها حاد شده است و فوت کرده‌اند. مواردی این چنینی را نیز در آمار فوتی‌های کرونا لحاظ می‌کنیم.

* اصلا بحث تعطیل کردن دو هفته‌ای استان مطرح نیست. در زمینه هرگونه تعطیلی‌ها باید وزارت کشور تصمیم بگیرد و یا اجازه آن را صادر کند. پیشنهاداتی برای تعطیلی روزهای پایانی هفته را داشته‌ایم اما تعطیلی دو هفته‌ای اصلا مطرح نبوده است.

* در بیمارستان کودکان کل بستری‌های کرونا 32 نفر بوده‌اند. در کل دو فوتی داشته‌ایم. شیرخوار 11 ماهه که دیروز فوت شد، احتمال ما آن است که داروی دیگری را ناشی از سرماخوردگی استفاده کرده است. در مورد دختر 10 ساله نیز در حال بررسی هستیم که آیا داروهای ورزشی استفاده کرده است یا خیر؟ در مورد کودکان ابتلای کمتری داریم و مواردی هم که بوده‌اند، بهبود یافته‌اند.

* تخت آی‌سی یو خالی در استان داریم و مرگ و میرها در هفته‌های اخیر ناشی از کمبود تخت نیست. 25 تخت آی‌سی یو خالی اکنون داریم. از تجهیزات پورتابل نیز می‌توانیم استفاده کنیم و آنها را در اختیار داریم. حدالامکان تا آنجایی که پزشکان اجازه دهند تلاش می‌کنیم که بیماران به ونتیلاتور وصل نکنیم و تجهیزات دیگری در این زمینه استفاده کنیم.

* ما امروز توانستیم حقوق خردادماه پزشکان و کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی را پرداخت کنیم و دلیل آن نیز اضافه‌مبالغی بود که در احکام آمده بود و توانستیم آن را در حقوق جدید اعمال کنیم و پرداخت را انجام دهیم.

* بزودی 14 تخت آی‌سی یو به ظرفیت بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اضافه خواهد شد. تجهیزات پورتابلی را نیز آماده کرده‌ایم که بکار خواهیم گرفت.

* بعید می‌دانم که موردی وجود داشته باشد که ما کپسولی را به مردم داده باشیم که بروند پر کنند. ما اکنون در بیمارستان دستگاهی داریم که 530 کیلو در ثانیه تولید می‌کند و مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم. 

* برای آزمایشگاه در شرق و غرب استان پیگیری انجام داده‌ایم. در کیش آزمایشگاه فعال شده است. اکنون در 3 نقطه از استان آزمایش انجام می‌دهیم. آزمایشگاه جامع، آزمایشگاه مرکز تحقیقات و آزمایشگاه کیش فعال هستند. دنبال آن هستیم که در شرق هم فعال کنیم. تا اواسط تیرماه آزمایشگاه میناب را هم فعال می‌کنیم.

* تست‌های کرونا در استان کاهش نیافته است. کاهش تست کرونا نداشته‌ایم اما چون آمار اعلام نمی‌کنیم این تصور پیش آمده است که تست‌های روزانه کاهش یافته است.

* پلاسما درمانی را در استان هرمزگان آغاز کرده‌ایم. از سازمان انتقال خون پلاسما دریافت می‌کنیم و تاکنون برای بیش از 10 نفر این کار را انجام داده‌ایم. کمیته علمی ما به طور دقیق در مورد بیمارانی که نیاز به این نوع از درمان نیاز دارند را مشخص می‌کند و سپس درمان را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول