اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول: در صورت تشدید تنش‌ها پاسخ جدی به کره شمالی می‌دهیم

کره جنوبی ضمن ابراز تأسف شدید از اقدام کره شمالی در منفجر کردن دفتر ارتباطات هماهنگی بین سئول و پیونگ‌یانگ هشدار داد در صورت افزایش تنش‌ها، پاسخ جدی به کره شمالی خواهد داد.

سئول: در صورت تشدید تنش‌ها پاسخ جدی به کره شمالی می‌دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سئول در اولین واکنش خود، از اقدام کره شمالی در منفجر کردن دفتر ارتباطات هماهنگی میان دو کره در منطقه مرزی به شدت ابراز تأسف کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که در صورت تداوم تنش‌ها بعد از تخریب دفتر ارتباطات مشترک هماهنگی میان دو کره، پاسخ جدی به کره شمالی خواهند داد.

«کیم یون گئون» معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت که تخریب دفتر ارتباطات هماهنگی میان دو کره «انتظارات تمامی افرادی را نابود کرد که به توسعه روابط بین دو کره و صلح پایدار در شبه‌جزیره کره امید داشتند».

وی ادامه داد: «ما به وضوح اعلام کرده‌ایم که کره شمالی کاملاً مسئول تمامی پیامدهای احتمالی است که به وجود خواهد آمد».

خبرگزاری آسوشیتدپرس ساعاتی پیش در خبری گزارش کرد که کره شمالی تأیید کرده است که دفتر ارتباطات هماهنگی میان سئول و پیونگ‌یانگ را در منطقه مرزی نابود کرده و همچنین همه ارتباطات با کره جنوبی را قطع کرده است.

کائه سونگ یک منطقه تجاری مشترک میان دو کره است که به منظور حسن نیت و تقویت روابط دو کره ساخته شده است و گفته می‌شود دهها هزار نفر از کارگران کره شمالی در آن مشغول کار هستند.

پیشتر، «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» روز شنبه هفته جاری در بیانیه‌ای از بسته شدن کامل دفتر ارتباطات هماهنگی بین سئول و پیونگ خبر داد و کره جنوبی را به قطع روابط تهدید کرده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول