اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن به تشدید تنش‌ها بین دو کُره واکنش نشان داد

دولت چین در اولین واکنش به تشدید تنش‌های جاری بین کره شمالی و جنوبی، درباره «صلح و ثبات در شبه جزیره کره» ابراز امیدواری کرد.

پکن به تشدید تنش‌ها بین دو کُره واکنش نشان داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز سه شنبه در پکن به تشدید تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ و سئول واکنش نشان داد.

به نوشته رویترز، در حالی که طی روزهای اخیر تنش‌ها بین دو کُره به سطحی گسترده افزایش یافته و مقام‌های پیونگ یانگ سئول را به قطع روابط تهدید کرده‌اند، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین خواستار صلح در منطقه شد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه اعلام کرد که پکن امیدوار است در شبه جزیره کره صلح و ثبات برقرار شود.

ابراز امیدواری این مقام چین به صلح در شبه جزیره کره در حالی مطرح شده که در روزهای اخیر مقام‌های ارشد کره شمالی با هشدار به مواضع کره جنوبی، این کشور همسایه را به قطع روابط تهدید کردند.

طبق گزارش‌ها، تنش‌ها در روابط دو کُره به منطقه مرزی هم کشیده شد و امروز رسانه‌های کره جنوبی از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه تجاری «کائه سونگ» خبر دادند. 

خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابعی گفته که به نظر می‌رسد کره شمالی دفتر ارتباطات هماهنگی بین سئول و پیونگ در منطقه در را عمدا منفجر کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول