به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جلال محمودزاده در جریان گزارش وزیر آموزش و پرورش در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 25 خرداد 99) گفت: آقای حاجی میرزایی! بگویید در دوران مسئولیتتان برای مدارس کانکسی، مدارس کپری و خشت و گلی در روستاهای محروم چه اقداماتی را صورت دادید؟
وی اظهار داشت: متأسفانه بیشتر مدارس مناطق محروم ما تخریبی است و دانشآموزان این مناطق در مدارس تخریبی مشغول تحصیلند.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: چرا باید هنوز مدارس ما در برخی از روستاها دارای سیستم گرمایشی غیراستاندارد باشند؟ همه حادثه تلخ مدرسه شینآباد پیرانشهر را به یاد دارند. دختران بیگناه دانشآموز در این مدرسه دچار آتشسوزی شدند.
محمودزاده خاطرنشان کرد: عدم رسیدگی به نیروهای خدماتی - اداری از دیگر مشکلات است. نیروهای خدماتی و اداری از کمترین قوق برخوردارند. چجرا در سیستم آموزش و پرورش برای استخدام نیروهای خدماتی هنوز اقدام نمیشود.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر مدارس ما فاقد نیروی خدماتی هستند. فضای فیزیکی و کارگاههای آموزشی هنرستانها تأسفبار است. بیشتر هنرستاناهی کشور ما فاقد امکانات کارگاهی و آموزشی هستند.
وی اظهار داشت: رتبهبندی معلمین و به ویژه بازنشستگان چه شد؟ معلمان تلاشگر ما بعد از بازنشستگی بلافاصله با کاهش حداقل 3 میلیون تومان حقوق در ماه مواجه میشوند و این معضل بزرگی برای آنها ایجاد کرده است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: چرا نسبت به تبدیل وضعیت معلمین حقالتدریس و نهضت سوادآموزی و سربازمعلمان اقدام نمیشود؟ قانون که شفاف و روشن است و ابلاغ شده.
محمودزاده خاطرنشان کرد: موضوع آزمون از معلمان نهضت ناعادلانه است و انتظار داریم که نمایندگان در اصلاح قانون استخدام معلمین نهضت تجدیدنظر کنند.
وی اظهار داشت: نیروهای دانشگاه فرهنگیان به صورت تبعیضآمیز انتخاب میشوند انتظار داریم از نیروهای متعهد و متخصص در دانشگاه فرهنگیان استفاده شود.
انتهای پیام/