اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

جولان مافیا بر اقتصاد و معیشت مردم/ قدرت نظارتی وجود ندارد

امام جمعه پردیس با بیان اینکه باندهای مافیایی می‌بینند قدرت نظارتی وجود ندارد و بر اقتصاد و معیشت مردم می‌تازند، گفت: در این برهه اقشار ضعیف به شدت لگدمال می‌شوند و از دولت انتظار داریم تا به سرعت برنامه‌ای را برای خروج از این وضعیت پیاده کند.

جولان مافیا بر اقتصاد و معیشت مردم/ قدرت نظارتی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس در چهارمین هفته برگزاری نماز جمعه پس از سفید شدن وضعیت کرونا در شهرستان پردیس، در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در مسجد الغدیر فاز ۴ شهر پردیس و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، با تسلیت پیشاپیش شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مساجد و هیأت‌ها اقدام به برگزاری مراسم‌های پرشوری خواهند کرد.

وی افزود: وحدت و متحد بودن در عزاداری‌ها و یکپارچه شدن این مراسم‌ها برای همه ما بهتر است، زیرا دشمن به عزاداری ما کاری ندارد و برخی وسایل عزاداری را دشمنان می‌سازند و ما در مراسم‌ها استفاده می‌کنیم اما با اتحاد، یکپارچگی و همدلی مشکل دارند.

امام جمعه پردیس ادامه داد: ولنگاری فرهنگی در کشور وجود دارد، عروسی‌هایی تا نیمه شب ادامه دارد ولی صدایی از کسی درنمی‌آید، بی‌حجابی زیاد شده و کسی اعتراضی نمی‌کند و چشم‌ها را بسته‌ایم، اما به طور مثال در برخی نقاط بعضی برای پخش صدای اذان از مساجد اعتراض می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه برخی این مشکلات را می‌بینند و چیزی نمی‌گویند، اضافه کرد: دشمنان می‌خواهند اخلاق مردم را خراب کنند و آن‌ها در کشورهای اسلامی سرمایه گذاری می‌کنند تا فحشا و فساد را ترویج دهند.

وی تصریح کرد: امروز برای مسائل فرهنگی کشور بودجه نداریم اما در جاهای دیگر میلیاردها تومان هزینه می‌شود و نمیشود در کشوری امام زمانی(عج) برای مسائل مهم فرهنگی بودجه نداشته باشیم.

امام جمعه پردیس یادآور شد: در برهه شیوع کرونا، مشکلات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن مدیریت‌ها، بی‌تدبیری‌ها و سایر موارد بسیار بیشتر شده که مسائل فرهنگی و دینی را نیز دربرمی‌گیرد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: انقلاب ما از ابتدا انقلاب فرهنگی بوده اما امروز ولنگاری فرهنگی را شاهدیم و این بهترین فرصت برای دشمنان است تا ذائقه مردم را به نفع خود تغییر دهند و در همین راستا در فضای مجازی به راحتی هر کاری می‌کنند.

وی بیان کرد: ادارات و نهادهای مختلف به ویژه شهرداری‌ها در شهرستان پردیس شروع به کار کرده‌اند و با عنایت خوب شورا و شهرداری‌ها رسیدگی به این مسائل شروع شده و تقاضا داریم به صورت جدی پیگیری شود.

امام جمعه پردیس با تبریک هفته جهاد کشاورزی و تقدیر از اقدامات رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس بیان کرد: برنامه‌های خوبی در این حوزه در حال اجرا و وقوع است که به پرسنل، باغداران و کشاورزان شهرستان تبریک می‌گویم.

حجت الاسلام حسینی گفت: امام خمینی(ره) در خردادماه سال ۵۸ فرمان احداث جهاد سازندگی را صادر کردند و برکات انسانی، تربیتی، عمرانی و موارد بسیاری را داشت و دنیا را متعجب کرده و تحول عظیمی در کشور رخ داد و نگاه دشمنان به کشور تغییر کرد.

وی با بیان اینکه این نهاد در سال ۷۲ جوان مرگ شد و دولت اصلاحات انحلال این نهاد را اعلام و خسارات زیادی را به انقلاب و نظام زدند، تأکید کرد: طی حدود ۲۰ سال فعالیت این جهاد سازندگی برنامه‌های بسیاری انجام شده است و اگر امروز بود و به روز می‌شد گره گشای بسیاری از مشکلات ما در کشور بود.

امام جمعه پردیس ابراز داشت: جهادگران جهاد سازندگی، جانبازان و رزمندگان آن دوران را امروز می‌بینیم که بدن‌هایشان در پشت دستگاه‌های مهندسی و برای ساختن جان پناه برای رزمندگان آبکش شده اما امروز بسیج سازندگی نیز به قدری روحیه آن‌ها را تداعی می‌کند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: امروز هم همان تفکر و روحیه را در جهاد کشاورزی می‌بینیم و افراد با آن روحیه در کنارمان هستند و باید تلاش کنیم تا جهاد کشاورزی را به جهاد سازندگی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به تورم افسار گسیخته در کشور، گفت: وظایف قوای سه گانه در این برهه حساس است و مردم امروز تورم گرانی لجام گسیخته‌ای را در بازار ارز، طلا، مسکن، خودرو و سایر موارد می‌بینند که کشور را فرا گرفته است.

امام جمعه پردیس افزود: در این برهه اقشار ضعیف به شدت لگد مال می‌شوند و انتظار داریم از دولت تا به سرعت برنامه‌ای برای خروج از این وضعیت پیاده کند چرا که باندهای مافیایی می‌بینند قدرت نظارتی وجود ندارد بر اقتصاد و معیشت مردم می‌تازند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: احتکار خودروها را به راحتی شاهدیم و اگر نظارتی باشد این سوءاستفاده‌ها را نمی‌بینیم و انتظار داریم دولت که سیاست‌گذاری خرد و کلان را بر عهده دارند سیاست گذاری فوری انجام دهد تا مردم فکر نکنند دولت در آخرین سال عمر خود تمام کارها را رها کرده است.

وی عنوان کرد: مجلس انقلابی، تازه نفس و جوانی روی کار آمده و رویکردی اقتصادی دارند و مردم می‌بینند که نتیجه انقلابی عمل کردن چه خواهد بود.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: از قوه قضائیه و دادستان محترم انتظار داریم به عنوان مدعی العموم با متخلفان برخورد جدی صورت بدهند تا باندهای مافیایی اینگونه جولان ندهند و گران فروشی، اسراف، عدم اصلاح الگوی مصرف و انبار کردن کالا که کاری ضدفرهنگ است، ضدارزش نهادینه شود. 

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: اجاره مسکن‌ها روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند و خانواده‌هایی با مشکلات فراوان به ما مراجعه می‌کنند و همه ما باید به خودمان رحم  کنیم، زیرا طمع زیادی امروز حاکم شده و برخی به هر بهاننه و توجیحی پنج برابر اجاره بهای قبلی را درخواست می‌کنند.

وی ادامه داد: انسانیت، رحم و مروت کجا رفته است و خودمان باید به فکر یکدیگر باشیم و سهم مسؤولان هم در این موضوع بالا است و فراموش نمی‌شود و باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

امام جمعه پردیس در پایان تأکید کرد: فرماندار و مسؤولان شهرستان پردیس از واحدهای تولیدی شهرستان سرکشی می‌کنند و این جای خوشحالی دارد و در صدد حل مشکلات شرکت‌ها برمی‌آیند و امیدواریم باقدرت ادامه داشته و مؤثر باشد و اینگونه به تولید، اشتغال و کم کردن بار معیشتی کمک شود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول