اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عجز ترامپ در تحریم فرماندهان نظامی/ منابع طبیعی و محیط زیست در حال غارت است

امام جمعه پردیس با بیان اینکه عجز ترامپ به نقطه‌ای رسیده که فرماندهان نیروی انتظامی را تحریم می‌کند، گفت: امروز شاهد غارت منابع آبی، منابع طبیعی، جنگل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و همچنین ساخت و سازهای بی‌رویه هستیم.

عجز ترامپ در تحریم فرماندهان نظامی/ منابع طبیعی و محیط زیست در حال غارت است

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی بعدازظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که در مسجد الغدیر فاز 4 پردیس و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: دشمنان داخلی و خارجی نمی‌گذارند جامعه اسلامی شکل بگیرد و تلاش می‌کنند که چهره انسانی را شیطانی کرده و نفاق ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه منافق کسی است که در ظاهر چیزی می‌گوید، اما در باطن به آن معتقد نیست، گفت: در سوره منافقون مهم‌ترین نشانه منافق دروغگو بودن است، زیرا با کذب کار خود را به پیش می‌برند و باطن خود را اینگونه مخفی می‌کنند؛ منافق برای اینکه درونش آشکار نشود به هرحیله‌ای متوسل می‌شود و سوگندهای متعدد را سپر دروغگویی‌های خود قرار می‌دهد.

امام جمعه پردیس ادامه داد: این‌ها مانع راه خداوند می‌شوند، عملکرد، رفتار و کردار بدی دارند، اما مانند مار خوش خط و خالی مردم را فریب می‌دهند و نمی‌دانند قلبشان قفل می‌شود و از فهم و درک درست محروم می‌شوند.

حسینی اضافه کرد: این منافقین روی موضع باطل پافشاری می‌کنند و ظاهری فریبنده دارند و با سخنان جذابی که می‌زنند به دنبال فریب مردم هستند و باید از این دست افراد دوری کرد.

وی در خطبه‌های دوم، ضمن بیان اینکه تقوا باعث می‌شود که انسان امکان تشخیص حق و باطل را داشته باشد، تاکید کرد: تعطیلات و بازگشایی اماکن عمومی طی هفته‌های اخیر با رعایت نکردن بهداشت توسط برخی افراد باعث نواسانات در تعداد مبتلایان به کرونا می‌شود.

امام جمعه پردیس افزود: تقاضا داریم نمازگزاران بهداشت را به صورت جدی رعایت کرده و در کنار دعا برای بیماران در جهت بهبود شرایط خود و اطرافیانشان اقدام کنند؛ این هفته چند شهر استان از نظر کرونا سفید اعلام شدند که خداوند را شاکریم.

حسینی در خصوص غارت منابع طبیعی و محیط زیست در کشور گفت: امروز شاهد غارت منابع آبی، منابع طبیعی، جنگل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و همچنین ساخت و سازهای بی‌رویه هستیم و متاسفانه کسانی که مسؤول هستند، دقت نمی‌کنند یا رشوه می‌گیرند.

وی بیان کرد: این نوع ساخت و سازها برای جامعه بشری مشکلاتی را ایجاد می‌کنند و عرصه زیست انسان را به خطر می‌اندازد و باید مطالبه‌گری در این خصوص انجام شود، زیرا غفلت زیادی داشتیم.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: در حوزه محیط زیست باید تمام افراد انقلابی، دغدغه‌مند نظام، گروه‌های جهادی، رسانه‌های جبهه انقلاب، مساجد و ... به این مطالبه‌گری بپیوندند تا از تعرض به محیط زیست جلوگیری کنیم، زیرا این وظیفه ما بوده و در قرآن نیز آمده است.

حسینی افزود: یک توصیه به مسئولان حفاظت محیط زیست داریم که در سال جهش تولید، تولید در مناطق محیط زیست را تسهیل کنند تا مشکلی در این بخش نداشته باشند و تولیدات خود را به دست مردم برسانند.

وی ادامه داد: رمز ماندگاری انقلاب اطاعت از ولی امر مسلمین، امام خامنه‌ای است و امسال مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال متفاوت برگزار شد، زیرا چگونگی برگزاری مهم نبود، بلکه یادبود امام راحل با زنده نگه داشتن تفکراتشان اهمیت دارد.

امام جمعه پردیس افزود: سال‌هاست که امام خمینی (ره) در کنار ما نیست، اما تفکر و راه امام را از لثان و عملکرد رهبری مشاهده می‌کنیم و اینگونه امام راحل زنده است.

حسینی تصریح کرد: باید تفکر امام را دنبال کنیم، همانگونه که اگر امروز رهبری با نفس حیدری خود مقابل شغالان نمی‌ایستادند، از مکتب امام راحل چیزی نمی‌ماند، باید از این مکتب که توسط مقام معظم رهبری دنبال می‌شود، پیروی کنیم.

وی گفت: تحولات بعد امام راحل در حوزه‌های علمی، دفاعی، سیاست و... وجود داشته و اگر امروز کشور در این مرتبه مشاهده می‌شود به دلیل رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری است؛ ما این انقلاب را به قیام امام زمان (عج) می‌رسانیم، زیرا اگر قدر این فرصت را ندانیم، از این جمعی که انقلاب را همراهی می‌کنند، جا خواهیم ماند.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما در زمینه‌های مختلف نیاز به تعهد داریم؛ در بحث خانواده باید تحولی ایجاد شود، زیرا جامعه رو به پیری می‌رود و تنها راه ایجاد این تحولات، جوانگرایی است.

حسینی تصریح کرد: کشور جوانان از دشمن نمی‌ترسند و کشوری که رو به پیری برود و جوانی در آن نباشد، شجاعتی وجود ندارد و این دغدغه اصلی رهبری بوده و کارهای دشمنان کم شدن زاد و ولد در کشور است؛ راهبرد ما در دفاع از نظام اسلامی مقابل جنگ اقتصادی بود که ایران به اولین کشور خط شکن دنیا تبدیل شده است.

وی ادامه داد: با پیروی مردم از ولایت و انقلاب بزرگ‌ترین تحریم شکن دنیا شده و این تحریم‌هایی که دشمنان منتظر به زانه در آمدن ملت ما بودند، علیه خودشان شد.

امام جمعه پردیس اضافه کرد: ایران انقلابی نشان داد که رکوردار اولین‌ها است و اولین انقلاب مستقل دنیا، اولین کشور با مردم سالاری دینی، اولین انقلاب بدون وابستگی، اولین خط شکن، اولین قدرت خاور میانه، اولین زننده پهباد و اولین زننده پایگاه‌های آمریکایی‌ها، اولین ارسال کننده موشک فضا پیما و... بوده و امروز هیمله آمریکا در منطقه خودشان می‌شکند.

حسینی تصریح کرد: دنیا تمام این اولین‌ها را می‌بیند و دیدند ترامپ پس از ترور سردار سلیمانی، ایران را تهدید کرد که به 52 نقطه حمله می‌کند و امروز نمی‌تواند مانع رسیدن کشتی‌های ایران به بیخ گوشش شود.

وی گفت: عجز ترامپ به نقطه‌ای رسیده که فرماندهان نیروی انتظامی را تحریم می‌کند، این یعنی آن‌ها مخالف، امنیت و آسایش مردم هستند و یعنی حامی جنایتکاران، دزدان، غاصبان که امروز خوشحالیم که دشمنان نیروهای ولایتمدار را معرفی می‌کنند و نشان می‌دهند عملکرد نیروی انتظامی رضایت‌بخش است و ما نیز به تمام پرسنل نیروی انتظامی شهرستان پردیس تبریک گفته و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/67016/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول